ביקורת סרט: הבית באיטליה, במאי: ג'יימס ד'ארסי, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: הבית באיטליה, במאי: ג'יימס ד'ארסי, 2021

הסרט "הבית באיטליה" הוא סרט חמוד מאוד, שמשלב עלילה עם נופיה הקסומים של טוסקנה. הזהו סרט ראשון של הבמאי ג'יימס דארסי, אבל בהחלט לא של ליאם ניסן המעולה כרוברט, שמשלב בסרט גם את בנו האמיתי מייקל ניסן, שמשחק את בנו ג'ק.


בתחילת הסרט נראה את ג'ק פורסטר שעובד כמנהל בגלריה לאמנות ששייכת למשפחת אשתו רות (יולנדה קטל), ממנה הוא מבקש להתגרש. הוא מאוד מצליח בתפקידו ובתערוכה האחרונה הוא מתבשר על ידי רות כי הם החליטו למכור את הגלריה. ג'ק מרגיש את הקרקע נשמטת מתחת לרגליו ומחליט לקנות את הגלריה ומאחר ואין לו כסף, הוא מתעתד למכור את הבית הישן בטוסקנה, אותו ירש ביחד עם אביו מאימו לאחר שנפטרה בתאונת דרכים.


מכאן הסיפור הופך למסע של האב, רוברט (ליאם ניסן), האמן המוכר, ובנו לכיוון איטליה ולבית הישן, אך גם מסע לעבר היחסים ביניהם. הבית מתגלה כמוזנח בצורה קיצונית. הם מנסים למכור אותו בצורה הזאת באמצעות קייט, סוכנת הנדל"ן (לינדזי דאנקן). היא סוברת שכעת הבית במצב קשה,אבל אם ישפצו אותו הוא יכול להיות שווה ממש הרבה כסף.


ג'ק ורוברט מתחילים לנקות ושוכרים אנשים מקומיים כעזרה לשיפוצים. הבית מתחיל לקבל צורה והם גם מתיידדים עם בני המקום. ג'ק במיוחד מתיידד עם נטליה (ולריה בילאלו), שפית מקומית שלה בת צעירה בגיל שמונה. הן אפילו באות לעזור לשיפוצים. נטליה מספרת לו שהיא גרושה והיא מגדלת את בתה ביחד עם בעלה ויש לה עליה משמורת חלקית. ג'ק מספר לה שהוא פרוד מאשתו ועומד להתגרש. רות לקחה ממנו הכל והוא מאוד הצליח בגלריה ועליו למכור את הבית על מנת להצליח לקנות אותה.


רוברט שנמצא בבית כאשר נטליה מגיעה לעזור, מספר לה כי אשתו מתה ולאחר מכן הוא שלח את ג'ק לפנימיה כדי להרחיק את האבל מאימו. גם רוברט אבל ומאז לא חזר ממש לצייר או לנהוג. הוא צייר קיר אחד בבית בצבעים קודרים וזה ממש מזעזע את הקונים שמגיעים לראות את הבית.


כאשר קייט רואה שהבית כמעט מוכן, היא מביאה עוד קונים רציניים, שמוכנית לרכוש אותו. רוברט שומע כיצד הם מבקשים לשפץ אותו וגם למחוק את הקיר שאותו צייר. הוא נחרד ומחליט לבטל את המכירה.


בינתיים, בבניין הסמוך בו עבד רוברט, ג'ק נכנס ומוצא שם המון תמונות שלו כשהיה תינוק וגם הרבה דברים שלו כשהיה תינוק וילד. ג'ק מתרגז ומתחיל להרוס דברים ואז רוברט מחבק אותו והם משוחחים ולג'ק מתגלה כיצד אימו מתה ומדוע אביו לקח את האשמה על עצמו. ג'ק היה ילד קטן והלך עם אביו לאגם. אביו צייר והיה כל כל עסוק, שלא שם לב שג'ק הלך בעצמו לבית הספר. הוא ואימו חיפשו אותו והיא מצאה אותו וצעקה עליו וכשנכנס למכוניתה אירעה התאונה בה היא נהרגה ולג'ק לא קרה דבר. לכן רוברט מאשים את עצמו וחושב עליה בכל יום. באותה ההזדמנות ג'ק מספר לרוברט על גירושיו מרות.


רוברט מודה שהוא איננו רוצה למכור את הבית. לאחר שג'ק חזר ללונדון הם נפגשים בבית קפה ובו רוברט נותן לג'ק צ'ק שמן. הוא מספר לו שמכר את ביתו בלונדון ומבקש לקנות מג'ק את חלקו מהבית בטוסקנה. בכסף ג'ק יכול לקנות את הגלריה.


רוברט חוזר לאיטליה ועורך בו ערבי ציור. ג'ק הולך לגלריה וכאשר רות אומרת לו שהתחרטה ולא תמכור לו את הגלריה, הוא מעביר אליה את מסמכי הגירושים החתומים.


ג'ק חוזר לטוסקנה ומודה בפני רוברט שבכל חייו רצה את אביו, שהתעלם ממנו. הוא גם נפגש עם נטליה ומספר לה שראה אותה ואת ביתה עם מרציו (ז'אן מרקו טאבטני), בעלה לשעבר. לכן החליט שהיחסים ביניהם התחדשו. נטליה מסביר לו שהוא אבי בתה ולכן היחסים החמים, אך היא לא מתכוונת לחזור אליו. הם מחליטים לנסות שוב ולהיות בקשר יותר עמוק.


כעת נראה כי שניהם מצאו את מקומם למרות שזה במקום שלא חשבו עליו, אך הוא שיקם את היחסים ביניהם והם שבו להיות אב ובן אוהבים וכל אחד מהם מצא את האהבה שלו ם רוברט וקייט וג'ק ונטליה.


סרט חמוד מאוד. בסופו אופטימי ומעורר תקווה.








171 צפיות0 תגובות
bottom of page