ביקורת סרט: הנזירות בלוז 2, במאי: ביל דיוק, 1993
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: הנזירות בלוז 2, במאי: ביל דיוק, 1993

הסרט הקומי המוזיקלי "הנזירות בלוז" מאוד הצליח בכיכובה של וופי גולדברג כדולורס ואן קארטייה וגם כנזירה מרי קלרנס. היא שינתה לחלוטין את חיי המנזר והנזירות, אך לאחר הצלחת המקהלה שלהן היא מחליטה לעזוב. בעקבות ההצלחה הגדולה החליטו להוציא את חלקו השני של הסרט "הנזירות בלוז 2".


הסרט מתחיל כאשר רואים את דולורס ואן קרטייה מופיעה בלאס ווגאס ככוכבת גדולה ומצליחה. לעומת זאת, הנזירות שעוזרות לקהל בסביבתן ובמיוחד בבית ספר קשה של הסיכוי האחרון לנערים ולנערות שנזרקו מכול המסגרות, נתקלות בבעיות קשות בבית הספר. הן התייאשו וחושבות כי היחידה שיכולה לעזור להן היא הנזירה מרי קלרנס.


הנזירות מבררות היכן היא נמצאת יוצאות ללאס וגאס לבקש את עזרתה. במהלך ההופעה היא פתאום רואה את חברותיה מהעבר מרי פטריק (קתי נזימי), מרי רוברט (ונדי מקקנה) ומרי לזרוס (מרי וויקס) בקהל ומעלה אותן לבמה והן שרות ביחד.


הן מספרות לה על בית הספר ובעיותיו ומבקשות שתגיע לעזור להן. היא מסכימה ומגיעה איתן ומשוחחת עם אם המנזר (מגי סמית). היא מספרת לה שמדובר באקדמיית סנט פרנסיס בסן פרנסיסקו, ובמקרה שם למדה גם דולורס בילדותה. בית הספר נמצא בקשיים גדולים ועלול להיסגר, אלא אם כן יקרה משהו מיוחד. היא מציעה לה להיות המורה החדשה למוזיקה, ואולי בעזרתה תצליח לעשות משהו לטובת בית הספר.


מרי קלרנס מסכימה למרות עיסוקיה הרבים ומוכנה לתת להם זמן מוגבל. היא פוגשת את מורי בית הספר ומנהלו האב מוריס (ברנרד יוז) וגם עם המנהל מר קריספ (ג'יימס קובורן) הקפדן, שמאוד רוצה שבית הספר ייסגר. היא מגיעה לכיתתה ורואה כי התלמידים בכלל לא חושבים על לימודים. הם משתוללים וקשה לה להשתלט עליהם. מנהיגתם היא ריטה לואיס ווטסון (לורן היל), ומאחר שהתלמידים החליטו שהם הגיעו רק כדי לעבור את השנה בלי להתאמץ, ומרי קלרנס מודיעה כי יצטרכו להרוויח את ציוניהם, היא מתרגזת ובורחת. התלמידים מתרגזים גם הם ומתחילים לשיר ואז מרי קלרנס מחליטה כי תהפוך אותם למקהלה כמו שעשתה עם הנזירות.


מרי קלרנס מצאה את חדר המוסיקה הישן וראתה כי יש בו אקוסטיקה מאד טובה. היה בו פסנתר ישן, אך אפשר היה להשמיש אותו. הם מנקים את המקום ומסדרים אותו ומתחילים להתאמן עם מרי קלרנס. ריטה נמצאת לבדה ומגיעה להציץ מהחלון על המקהלה המתהווה וליבה יוצא אליה. מרי קלרנס יוצאת אליה ומבקשת שתצטרף. אבל, אימה של ריטה פלורנס (שריל לי ראלף) אוסרת עליה להשתתף במקהלה, כי שירה היא לא מקצוע.


אחד התלמידים שמע את הדיבורים כי בית הספר עומד להיסגר והוא מספר לחבריו. הם מבינים כי המקהלה יכולה להציל אותם מהגורל הזה. בינתיים הנזירות, שמחטטות בחפצים, מגלות גביעים רבים ובעבר בית הספר זכה באליפות המקהלות והן מחליטות לעזור לתלמידים לחזור על ההישג.


בהנהלת בית הספר מסכימים לבסוף שהמקהלה תשתתף בתחרות. התנאי הוא שגיוס הכסף ייעשה על ידי התלמידים וגם כל תלמיד זקוק לאישור חתום של הוריו. כולם נרתמים לכך עורכים חגיגה לשכונה ואוספים כסף, שבדיוק מספיק לנסיעה ולתלבושות. ריטה מחליטה לבסוף להצטרף אליהם. היא מזייפת את חתימתה של אימה ומשאירה לה מכתב כי היא אוהבת אותה, אבל התחרות חשובה לה מאוד.


בנסיעה לתחרות מר קריספ מגלה מגזין ועליו תמונה של דולורס ואן קרטייה ומזהה אותה כנזירה מרי קלרנס. הוא מחליט לנסוע אחריהם ולוקח איתו את מנהל בית הספר וכמה מורים. כולם מגיעים לתחרות ורואים כמה המקהלות של בתי הספר האחרים טובות ומתחילים להתחרט על החלטתם. אך, מרי קלרנס מעודדת אותם. המורים מחליטים לעזור להם ומצליחים לכלוא את מר קריספ בארון שלא יפריע. המקהלה עלתה לבמה והם ביצעו שיר יפהפה, חלקם כסולנים, בעיקר ריטה, וחלקם כמקהלה.


הביצוע המדהים שלהם כמובן זוכה בתחרות ואז יש החלטה להשאיר את בית הספר פתוח ומתפקד. אם המנזר מציינת כי מר קריספ הוא שהחליט על הנסיעה לתחרות. גם אימה של ריטה הגיעה לתחרות וראתה את ביתה שרה ואז היא מתנצלת בפניה ואומרת שהיא שרה נפלא.


התלמידים גילו כי הנזירה מרי קלרנס היא זמרת בלאס וגאס ולא נזירה. כשחוקרים אותה היא אומרת שהיא איננה רק זמרת, אלא כוכבת.


בסרט הופיעו זמרות שהצליחו מאוד מאוחר יותר, כמו: לורין היל, שריל לי ראלף, אלנה אובאך וג'ניפר לאב יואיט כמרגרט. עוד הופיעו במקהלה זמרת הגוספל אריקה קמפבל, הזמר ריאן טובי והזמרת טניה טרוטר.


בסופו של דבר הסרט "הנזירות בלוז 2" ושיריו המהפנטים הפך לסרט פולחן והצליח מאוד. כעת הסרט מוקרן בדיסני פלוס וזה הזמן ליהנות ממנו מחדש.








14 צפיות0 תגובות
bottom of page