ביקורת סרט: שירת סרטני הנהר, במאית: אוליביה ניומן, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: שירת סרטני הנהר, במאית: אוליביה ניומן, 2022

אחד מספרי המתח המצליחים ביותר בשנים האחרונות, "שירת סרטני הנהר", מעובד לסרט.


הסרט "שירת סרטני הנהר" מתחיל בחקירת רצח מסתורית, שסובבת סביב רצח של כוכב פוטבול על ידי אישה מסתורית בשם קאיה (דייזי אדגר ג'ונס), שחיה בביצה. אולם הנקודה היא בעיקר חקירת הטבע האנושי ולא דרמת פשע.


הסרט "שירת סרטני הנהר" חוקר את מערכת היחסים של הדמות הראשית עם גברים שונים בחייה, מה שמנסה להראות לצופים שהחיים הם בעיקר מורכבים ולא פשוטים. הסרט "שירת סרטני הנהר" מציג את הדרום הפראי, לא נשלט וכמקום שבאמת מוציא את האופי האמיתי של בני האדם החוצה. הסרט "שירת סרטני הנהר" מכיל ביקורת רבה על גזענות, אלימות, אפליה ועוד נקודות חשוכות בנפשם של בני האדם.


ישנן נקודות לגבי הרוח האנושית ורצונה לשרוד בסביבה בלתי אפשרית. אנו נחשפים לכך, שהגיבורה גדלה במשך עשר שנים לבדה, בתנאים כמעט לא אנושיים. אנו עוקבים אחר הילדה האבודה ובעיקר רוצים בטובתה ובהצלחתה. זאת המהות של הסרט שלפנינו. לאורך הסרט אנו נהיה חשופים לתהליך ההתבגרות שלה, נתרגש ונרצה בהצלחתה.


למרות זאת, ישנן מספר בעיות בסרט "שירת סרטני הנהר". ראשית, הוא לא חף מקיטש, מעיוותים היסטוריים. הוא מקיף אירועים רבים מהספר, אבל משמיט אחרים ויוצר תסריט מעט מבולבל ומבולגן.


לצד הבעיות, בסרט "שירת סרטני הנהר" ישנו משחק טוב ומקרים מעניינים, שיכולים להתרחש רק בביצות של הדרום האמריקני הפראי.


ראה גם:

bottom of page