ביקורת סרט: ג'ק ריצ'ר, במאי: כריסטופר מקווארי, 2012
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: ג'ק ריצ'ר, במאי: כריסטופר מקווארי, 2012

הסרט "ג'ק ריצ'ר" שאותו מגלם טום קרוז יצא בשנת 2012. הסרט מאוד הצליח ויצא לו המשך בשם: "ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה" . הסרט מבוסס על ספרו של לי צ'יילד "הצלף". הסרט מתרחש בפיטסבורג בארצות הברית.


תחילת הסרט היא רצח המוני של חמישה אנשים אקראיים. מה שמעורר השתאות הוא, שהיורה שם מטבע של רבע דולאר במונה בחנייה. כשבודקים את המטבע מסתבר, כי יש עליו טביעת אצבע של ג'יימס באר (ג'וזף סיקורה). המשטרה מוצאת את באר, הטנדר והרובה ולאחר חקירה של אמרסון (דיוויד אוילאו) הבלש במשטרה וגם התובע המחוזי אלכס רודן (ריצ'ארד ג'נקיס) הם משוכנעים כי הוא היורה ומציעים לו מאסר עולם או גזר דין מוות. בתגובה באר כותב על הפנקס שנתנו לו כדי לחתום, שהוא מבקש לראות את ג'ק ריצ'ר. בבירור מסתבר, כי אי אפשר להשיגו, שכן אין לו כתובת והוא נודד ברחבי ארצות הברית. בעבר הוא היה רב סרן וחוקר במשטרה הצבאית. לאחר שצפה בחדשות וראה את באר, הוא מגיע ומבקש לראות את הראיות נגדו. לזאת לא מסכימים אמרסון ורודן, אך הוא יכול לגשת לבית החולים ולראות את באר בתרדמת.


בינתיים ריצ'ר פוגש גם את בתו של רודן, הלן (רוזמונד פייק), שהיא הסנגורית של באר. בהתחלה ריצ'ר בטוח כי באר אשם, אך לאחר שנודע לו כי בעיראק, כאשר הרג את אנשי הקבלן שם, מסתבר שהם חזרו ממסיבת אונס של נשים מגיל חמישים עד לגיל 11. הוא מסכים לבקשתה של הלן לעבוד איתו ומבקש ממנה לברר מיהם האנשים שנרצחו. הוא גם הולך לזירת הפשע ומגלה כי לא ייתכן שבאר ביצע את הירי, שכן השמש סינוורה ולא נתנה לירות בצורה מדויקת וצלף מיומן לא יעשה זאת.


בדרכו חזרה הוא נכנס לבר ושם מתנפלים עליו חמישה אנשים והוא מנצח אותם. גם הלן, שבדקה את הקורבנות, הגיעה למסקנה כי רק אחת הייתה המטרה, הבעלים של חברת הבנייה המקומית, שאר הקורבנות היו אקראיים.


ג'ק מגיע למטווח באוהיו, שנמצא בבעלותו של מרטין קאש (רוברט דובאל), שכן הגיע למסקנה כי צלף מיומן אמור להתאמן במטווח. הוא גם גילה, כי האנשים שאותם הוא מחפש שייכים לחברת בנייה, שבראשה עומד אסיר רוסי לשעבר חסר רחמים, שנקרא בכינוי ז'ק צ'לובק, שפירושו ברוסית - אדם שבוי.


בעוד ריצ'ר חוקר, הבלש אמרסון והפושעים מצליחים לחטוף את הלן ומחזיקים אותה במחצבה של חברת הבנייה. ריצ'ר מגיע לשם עם חברו מהעבר ושניהם מצליחים להתגבר על הכנופייה, כולל אמרסון וז'ק, שנורים על ידו. הוא משחרר את הלן ומודיע לה, שהיא כבר לא בסכנה ויוצא בחזרה לדרכים ונעלם לאי שם.


באר מתעורר מהתרדמת, אך הפשע נמחק ממוחו. הוא בכל זאת מאמין כי הוא אשם, אבל השיחזור שלו תואם את זה של ריצ'ר, שכן הוא אומר שלא היה יורה כשהשמש בפניו ואיננו יכול לירות במדויק. הלן חושבת שהוא יזוכה מאשמה.


בסוף הסרט ריצ'ר נמצא באוטובוס בדרכו ליעד הבא, אך כשרואה גברת במצוקה, הוא עוזר לה. גיבור תמיד נשאר גיבור והוא לא משתנה.


יש הטוענים, כי טום קרוז לא מתאים לתפקיד, שכן גובהו ממוצע והוא איננו שרירי. אך, בכל זאת הוא טום קרוז ומצליח לשאת את הסרט על כתפיו והוא הצליח מאוד, עד להוצאת סרט המשך נוסף, אף הוא בכיכובו. בסרט יש מתח, פעולה, מירוצי מכוניות, טובים ורעים, מכות וריבים וגם אהבה, אבל ריצ'ר והלן, שניכר שמחבבים האחד את השנייה, לא הגיעו אפילו לנשיקה...






18 צפיות0 תגובות
bottom of page