ביקורת סרט: ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה, בימוי: אדוארד זוויק, 2016
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה, בימוי: אדוארד זוויק, 2016

עודכן: 8 בספט׳ 2023

טום קרוז משחק את התפקיד של ג'ק ריצ'ר, שהיה קצין חקירות של מקרי רצח במשטרה הצבאית בארצות הברית. הסרט "ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה" הוא השני בסדרת הסרטים הללו, לאחר שהסרט הראשון נחל הצלחה גדולה.


כעת ג'ק ריצ'ר הוא רב סרן בדימוס, אך כאשר נוצרת בעייה, הוא תמיד מוכן לעזור. מי שנקלעה לצרה היא מחליפתו בתפקיד, רב סרן סוזן טרנר (קובי סמולדרס). היא מואשמת על לא עוול בכפה בבגידה, על ידי גורמים מושחתים ביחידה ואף בממשלה. בעבר ג'ק ריצ'ר לא פגש את סוזן טרנר, אלא רק שוחח איתה בטלפון. הוא מגיע למקום מעצרה ושם מודיעים לו שהיא מואשמת בפשעים קשים מאוד, שכוללים גם רצח של שני חיילים באפגניסטן. עורך דינה הוא קולונל מורקרופט (רוברט קתריני), שבעברו היה מוכר וידוע והיום כבר קצת התעייף מהתפקיד. הוא גם מספר ידיעה חשובה ומטלטלת לריצ'ר, כי הוא כנראה אב לנערה בת 15 בשם סמנתה (דניקה ירוש) ואימה - קנדיס דאטון, הגישה תביעת אבהות. הוא אינו זוכר שם כזה, אך מנסה ליצור קשר עם סמנתה והיא מנסה להתחמק ממנו.


העלילה מסתבכת כאשר קולונל מורקרופט מוכה למוות עם טלפון שבו נגע קודם לכן ריצ'ר. מי שעשה זאת הוא, למעשה, האנטר (פטריק יוסינגר), שהפליל את ריצ'ר. הוא נעצר ומועבר לכלא, שם פוגש את טרנר. השניים מסכנים את הבאים איתם במגע. כך , כאשר מגיעים אליהם שני רוצחים, שם מנטרלים אותם ובורחים מהכלא. הם מגיעים לביתו של מורגן (הולט מק'קאלאני), שהחליף את טרנר בתפקידה לאחר מעצרה. הוא לא משתף פעולה והולכים למצוא את סמנתה, שסבורים שנמצאת בסכנה. בינתיים מגיע האנטר ורוצח גם את מורגן.


בביתה של סמנתה הם מגלים שמישהו רצח את הוריה המאמצים ומוצאים אותה מתחבאת בארון. הם לוקחים אותה איתם בכוונה להביאה לבית הספר לשעבר של טרנר על מנת להגן עליה. אך, סמנתה בחורה עיקשת והחליטה לקחת איתה את הטלפון הנייד שלה, דרכו מצאו אותם. סמנתה גם גונבת במקום כרטיסי אשרי מאחד התלמידים.


השלישיה מבקשת להגיע לניו אורלינס לאחר ששמעו שיש מישהו בשם דניאל פרודום, שהיה עד לרצח באפגניסטן שבו האשימו את טרנר. הוא נמצא במקום בו מתאספים מכורים לסמים. הוא מגלה להם שקיים ארגון צבאי בשם פאראסורס, שמנסה להאשים את טרנר ברצח. הם מנסים להעביר את פרודום לקפטן אנתוני אספין (אלדיס הודג'), עליו הם סומכים שיעזור להם, אך בדרך נתקלים באש צולבת של פאראסורס, שבגללה נהרג פרודום ואספין נפצע.


סמנתה מגלה לריצ'ר כי היא זאת ששכנעה את אימה להגיש את תביעת האבהות לצורך תשלום כספי. בינתיים המנכ"ל המושחת של פאראסורס, הגנרל ג'יימה הרקנס (רוברט קנפר) שולח את האנטר כדי לתפוס את סמנתה ובכך לפגוע קשה בריצ'ר.


המידע שמסר להם פרודום מאוד עוזר והם מצליחים לתפוס נשק, שבתוכו הם הסליקו סמים ותופסים את הרקנס אשם בדברים קשים, כמו גם ההפללה של טרנר, מכירת נשק ואופיום למורדים.


האנטר מגיע למקומה של סמנתה ושם יש מרדף גדול ומרתק. סמנתה מצליחה בהתחלה לברוח, אך הוא תופס אותה ואז מגיע ריצ'ר שמתעמת איתו על הגגות, עד שמצליח להכניעו ולהפיל אותו מהגג.


טרנר חוזרת לתפקידה הקודם לאחר שזוכתה מכול ההאשמות. ריצ'ר נפגש עם סמנתה בדיינר ושם מתברר כי היא איננה ביתו, שכן הוא לא מזהה את אימה המלצרית וגם היא לא מזהה אותו. הם כבר מחבבים האחד את השנייה, ובפרידתם סמנתה מחבקת את ריצ'ר ושמה לו טלפון בכיסו חוזאת לכיתתה. ריצ'ר מופתע לשמוע צלצול מכיסו ואז מגלה שסמנתה כתבה לו שהיא מתגעגעת.


סרט חביב, משחק טוב של השחקנים. הרבה מאוד אקשן, הומור ומתח.








9 צפיות0 תגובות
bottom of page