ביקורת סדרה: וואן פיס, נטפליקס, יוצר: אייצ'ירו אודה, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: וואן פיס, נטפליקס, יוצר: אייצ'ירו אודה, 2023

נטפליקס מנסה כבר תקופה ארוכה למצוא את להיט המנגה הבא להפוך אותו ללייב אקשן. זה התחיל עם "קאבוי ביפ בופ" שבוטלה לאחר עונה אחת וכעת "וואן פיס", סדרה של 18 מיליון דולר לפרק הבאה בתור. עם היסטוריה שמתחילה ב-1997, סדרת אנימציה מצליחה ועשרות פרקי רומן גרפי, היא בהחלט בחירה טובה.


יש בסדרה "וואן פיס" שילוב מעניין בין טון ילדותי לאלימות גראפית, דיאלוגים מטופשים וויזואליות מרהיבה. העלילה מתרחשת בעולם של פיראטים, שבו המלך עומד להיות מוצא להורג. הוא מכריז, שהאוצר שלו הוואן פיס, מוטמן ורק מחכה שישדדו אותו. בחור צעיר בשם מונקי די לופי (איניאקי גודוי), מחליט לצאת אחריו למרות שאין לו ניסיון והוא בכלל פוחד מהים.


באחד ממסעותיו מונקי אוכל פרי, שנותן לו כוחות על. הוא מסוגל להתמתח ובכך להימנע משורה של התקפות. הוא אוסף חברים, שסימן ההיכר שלהם הוא כובע קש, ולכן נקראים "כובעי הקש". מצד אחד, הרבה מאוד אינפנטיליות וילדותיות בדומה למקור המצויר, מצד שני - פתאום אלימות גרפית ודמויות מאיימות. כל פרק נמתח על פני שעה והעומק שלו לא ממש מגיע לאזורים שיעניינו קהל מבוגר.


המעריצים המושבעים ייהנו לראות את הציורים קמים לתחייה, אחרים יתחברו מאוד או יסבלו מכל רגע. לא תמיד מה שטוב במדיה אחת טובה גם באחרת. כך, שגם קומיקס מוצלח לא תמיד יהפוך לסדרה מופתית.


הסדרה "וואן פיס" הופכת לסדרה למעריצים בלבד בגלל שיש לה קהל עצום, וזה לא רע בכלל.



bottom of page