ביקורת סדרה: ג'ונג'י איטו: סיפורים מקבריים מיפן, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: ג'ונג'י איטו: סיפורים מקבריים מיפן, 2023

מי שחובב יצירת אנימה קודרות ומלאות רגש ואימה, מכיר את ג'ונג'י איטו, אחד מהשמות היותר מוכרים בתחום. כבר ארבעים שנה שהוא יוצר סדרות וסרטים, שזוכים להצלחה גדולה ביפן, אבל עדיין רבים בעולם המערבי פחות מכירים את שמו של היוצר המוערך.


ג'ונג'י איטו כבר זכה בפרסים רבים וכעת הוא מנסה ליצור אנתולוגיית אימה, שתנסה לגרום לכם לא לישון ולהתמודד עם הסיוטים הכי גדולים שלכם. קשה לכתוב על היצירה שלו בלי לראות אותה, אבל היא מכילה הרבה מאוד יסודות מקבריים וממש מחרידים, שגורמים לדמויות שלו לחיות בתוך עולם מלא דימויים ברוטאליים ודי מאיימים.


הוא מעין דל טורו יפני, שמנסה ליצור בעיקר אווירה מפחידה עם ציורים שקשה למצוא במקום אחר. הוא בעיקר במאי ויוצר של הרגשה, לכן צריך ממש לחוש את פרץ האימה הבלתי נשלט שלו על מנת להבין את החוויה עד סופה.


אין ספק, שהסיפורים המקבריים מיפן היא לא סדרה עבור כל אחד. היא מלאה בדימויים, שחלק מהאנשים ישר יסיטו את ראשם ולא ירצו לראות אחוזים ניכרים ממנה. אחרים יתחשמלו ויכנסו לפינה ולא יצליחו לצאת מהם.


זאת סדרה עם אורך שונה של סיפורים, לא ברמה אחידה. הם בעיקר מלאים בשאלות ועלילה לא תמיד קוהרנטית, אבל תמיד יש בהם עניין וגרוטסקיות, וזה סוד קסמם.



ראה גם:

bottom of page