ביקורת סרט: ארנגראד: אמנות הפיתוי, בימוי: בילה אוגוסט, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: ארנגראד: אמנות הפיתוי, בימוי: בילה אוגוסט, 2023

הסרט "ארנגראד: אמנות הפיתוי" הוא סרט דני שמתרחש במאה ה-19 בדוכסות כלשהי בדנמרק. הסרט מספר את סיפורו של קאזוט (מיקל בו פולסגארד), צייר מוכשר ביותר, שמצייר גם את הדוכסית הגדולה (זידזה באבט קנודסן) ועוד מומחיות שלו היא אמנות הפיתוי והוא מצליח לפתות אפילו את הדוכסית לאחר שמצייר אותה.


לדוכסית יש בן צעיר אך הוא ביישן ולא יודע כיצד לפתות נשים. הדוכסית רוצה להמשיך את השושלת כי יש לה איומים על המשך קיומה, ולכן היא מבקשת מקאזוט שילמד את בנה מאמנות הפיתוי. הבן (אמיל ארון דורף) מתחפש לעוזרו של קאזוט ובמסווה של ציור עלמות, הוא מכיר את הנסיכה היפה לודמילה (אמילי קרויר קופל). הם מתאהבים וגם נישאים.


אבל, אז נוצרת בעייה, שכן מתברר כי הנסיכה הרה, אך היא בחודש יותר גבוה מהחודש בו נישאו ובאותה תקופה זאת הייתה בעייה. הם חושבים על פיתרון וקאזוט מציע שהם יתחבאו לתקופה בארמון נטוש אך לא רחוק מדי רק עם אנשים שהם בטוחים שלא יגלו את סודם.


אכן נבחרו מספר אנשים, ביניהם ארנגראד היפהפיה (אליס אסתר ביאר זנדן) שמוצאת חן בעיני קאזוט, ושם הוא סבור שיצליח לגרום לה להתאהב בו. הוא אף מתערב על כך עם הדוכסית. לארנגראד יש בן זוג, שמגיע לטירה ופוגש אותה. היא יוצאת מדי בוקר לנהר לרחוץ את גופה וקאזוט הולך אחריה בסתר ואף מצייר אותה.


לודמילה יולדת תינוק מקסים והם מביאים לו מינקת מהכפר הסמוך. בעלה עצוב מאוד, אבל אין לו ברירה. בינתיים מגיעים אליהם לביקור הזוג מארבד, הבעל (יעקוב לוהמן) ואשתו (שרה מרייה מלטה). הם מנסים להיכנס לטירה, אך מסורבים. הם מחליטים לגלות מה קורה ופונים לבעלה של המינקת והוא מספר להם על אישתו שנשכרה לעבוד בטירה.


הם מתעקשים להיכנס והאנשים וקאזוט בראשם החליט לשים בטן מלאכותית לדוכסית הצעירה ולהראות שהיא עדיין הרה. כאשר האורחים מגיעים הם רואים את הדוכסית ההרה, אך יש גם תינוק. מיהו התינוק? אז רואים את תושייתה של ארנגראד. היא אומרת כי התינוק שלה ומי האב? לטענתה הוא קאזוט. בדיוק מגיע בן זוגה שמתרגז ומזמין את קאזוט לדו קרב. אך, כשמגיע יום הדו קרב, קאזוט יורה לעצמו ברגל ואז מגיעה ארנגראד ומספרת לו את האמת.


הזמן עבר, כולם חוזרים למקומם. מטבילים את התינוק בכנסייה וקאזוט נכשל בפיתוייה של ארנגראד ולכן נוסע לרומא. שם הוא מתחיל להיות פתיין גדול ומוכר, ונותנים לו שם - קזנובה.


סרט מאוד חמוד, נעים לצפייה, נופים מאוד יפים וגם השחקנים. מספרים כי גם מלכת דנמרק מרגריטה השנייה הייתה מעורבת בסרט וזה ניכר בתשומת הלב לדברים הקטנים ולעיצובי התקופה המדוייקים.






413 צפיות0 תגובות
bottom of page