ביקורת סידרה: בריג'רטון, כריס ואן דוזן ושונדה ריימס, 2020
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סידרה: בריג'רטון, כריס ואן דוזן ושונדה ריימס, 2020

הסדרה "בריג'רטון" עלתה למסכי הטלוויזיה ומיד נוצר סביבה באז אדיר. כולם מדברים עליה ומתעדכנים וחייבים להכירה. היא מבית היוצר של שונדה ריימס, אך שונה לחלוטין מהסדרות האחרות שלה.


מדובר על סדרה שמתרחשת בתחילת המאה ה-19, אך אסור להתייחס אליה כסדרה היסטורית. שונדה ריימס שיחקה עם הדמויות כפי רצונה.


הסדרה מבוססת על הרומנים של ג'וליה קווין. אך, ניתן להם פירוש חופשי לחלוטין על פי דמיונה והבנתה של שונדה ריימס. הסדרה אינה חופפת לחלוטין את הספרים וחלקים מהספרים לא נמצאים בה והוסיפו חלקים אחרים.


הסדרה מתרחשת באנגליה והדמויות הן מהחברה הגבוהה הבריטית. המלכה - שרלוט (גולדה רושיובל) היא כהת עור. גם הדוכס סיימון באסט (רגה ז'אן פייג') והוריו המנוחים כהי עור וכך דודתו ליידי דנברי (אדז'ובה אנדו) שנתנה לו חסות לאחר שאמו נפטרה בלידתה והגנה עליו מפני אביו השתלטן והקשה.


בסדרה מתוארים חיי שתי משפחות אמידות - משפחת בריג'רטון וילדיה ומשפחת פת'רינגטון וילדיה. מה שבולט אצל שתי המשפחות אלה הנשים הדומיננטיות והחזקות, שמצליחות לשלוט בבעליהן לפי רצונן.


כך, דפני בריג'רטון (פיבי דינבור) היפהפייה, שנבחרה על ידי המלכה כבחורה המושלמת, מצליחה להינשא לדוכס סיימון באסט, למרות שנישואין לא היו על סדר יומו והנדר שנדר לאביו על מיטת חוליו, שלעולם לא יביא ילדים לעולם. הוא נכנע לרצונה של דפני ומביא אתה ילדים.


את הסדרה מלווה בקריינות בקולה המוכר - השחקנית המופלאה ג'ולי אנדריוס כליידי וויסלדאון המסתורית. כולם סקרנים לדעת מיהי הסופרת והרכילאית שיודעת הכול על החברה הגבוהה. הם מחכים לעיתונים שהיא מפרסמת על מנת להתעדכן במה שמתרחש בסביבתם. המלכה רוצה לגלות מי עומד מאחורי הפרסומים, אך לא מצליחה לעלות על עקבותיה. בסוף העונה הראשונה אנו מגלים את התעלומה, אך לא נעשה ספוילר...


תחילת המאה ה-19 בסדרה מורגשת בבורות הרבה שיש לנשים בעיקר בעניינים שבינו - לבינה ובעיקר בענייני מין. הן לא יודעות כיצד באים ילדים לעולם, אך בודקות וחוקרות ולא מתביישות לשאול על הנושא. קרובת משפחה של משפחת פת'רינגטון מרינה תומפסון (רובי בארקר) מצטרפת אליהם. לפתע מתגלה כי היא בהיריון. הנשים אינן מבינות כיצד זה קרה, וזאת משום שהיא איננה נשואה, והלא אין אפשרות להיכנס להיריון כאשר לא נשואים.... מרינה מחליטה שההיריון לא מתאים לה כאשר חושבת שאהובה לא יגיע לקחת אותה. היא מחליטה להיפטר מהתינוק ושותה תמציות של תה... לאחר מספר ימים היא מרגישה אותו. היא ניגשת לרופא, שלועג לה שחשבה שתה עוזר להיפטר מתינוקות...


גם דפני בהתחלה בורה לחלוטין בענייני מין, עד שסיימון שואל אותה האם היא מענגת את עצמה. היא לא הבינה למה התכוון, אך מנסה ומצליחה. היא לא הבינה כיצד לא נכנסה להיכנס להיריון למרות מאמציה ושואלת וחוקרת. עד שהתברר לה לתדהמתה שסיימון מרמה אותה במיטתם. רק לאחר כעסים וריבים וברוגז, הם מתפייסים ואז מקיימים יחסי מין כהלכתם ואז היא נכנסת להיריון ויולדת בן.


העיצוב בסדרה מדהים. גם המגורים, הרהיטים ובעיקר התלבושות הנפלאות של התקופה. יש תופרת, שכולן משתמשות בשירותיה. הן לא לובשות באותה השמלה פעמיים. שמלות יפהפיות וגם התוספות השונות, בעיקר לשיער, כמו: כתרים, נוצות, ועוד.


הסדרה מאוד מהנה וכדאי לצפות בה. זאת העונה הראשונה, אך כולם צופים שיהיו עוד עונות.


bottom of page