ביקורת סרט: גברת החידונים, בימוי: ג'סיקה יו, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: גברת החידונים, בימוי: ג'סיקה יו, 2023

עודכן: 16 בנוב׳ 2023

הסרט "גברת החידונים" מזכיר במשהו את הסרט "נער החידות ממומבאי" שיצא בשנת 2008. אבל הסרט החדש, שעלה בדיסני פלוס, הוא אחד הסרטים המצחיקים והמהנים שראיתי.


שתי השחקניות הראשיות, שמשחקות שתי אחיות ממוצא אסיאתי, ג'ני (סנדרה או) ואן (אקוופינה), אשר מגלמות שתי הפכים, גורמות לצחוק גדול מדי פעם. מדובר על אן, בחורה שקטה מאוד, מסוגרת, משתדלת להימנע מאנשים ועובדת במקום משעמם וגם שם מתבודדת ולא משתתפת באירועי החברה. הדבר שהכי אהוב עליה בעולם הוא שעשועון ידע, שנמשך שנים רבות. המנחה טרי מקטיר (וויל פרל) קבוע שם. מה שלא קבוע היא עניבתו, שמוחלפת בכול תוכנית.


אחותה, ג'ני, הפוכה ממנה לחלוטין. מוחצנת מאוד, חביבה, חסרת אחריות, מתנהגת לפעמים בגסות אך לא שמה לב לכך. סנדרה או נותנת משחק מעולה, שונה לגמרי מדמותה של הרופאה ב"האנטומיה של גריי" או המורה לאנגלית בסרט "החוג לאנגלית".


הסיפור מתחיל בכך, שאימן ברחה מבית המחסה בה התגוררה ובגלל התנהגותה היא מסולקת משם. הם מתקשרים ומודיעים לבנות שאימן "איננה". הן מבינות שהוא נפטרה, אך לאן מוסבר שהיא ברחה. הן מגיעות למקום, אן יותר מפוקסת וג'ני מגיעה כמו רוח, מקבלת מכה מהמכונית שאיתה הגיעה ובועטת בה, נכנסת בבגד שחור וסקסי מאוד. לשאלת אן מדוע התלבשה בצורה הזאת, היא עונה כי זה היה הבגד השחור היחיד שהיה לה...


הבנות נפגשו אחרי הרבה שנים בהם לא התראו. לג'ני אין לאן ללכת והיא בנתה על כספי הירושה של האם. מאחר שהמצב השתנה, היא מבקשת להתגורר עם אן עד שתסתדר. הן מתגוררות עם הכלב לינגוויני, שבהתחלה ג'ני קנתה, אך אן טיפלה בו.


ג'ני שמה לב שאן עדיין מכורה לשעשועון הישן. היא גם עונה על כל השאלות בתשובות מדויקות. בהחלטה של רגע היא מחליטה להקליט אותה ומעלה לאינטרנט. זה הופך להיות ויראלי וכולם פתאום מכירים אותה, גם במקום העבודה. הדבר לא מוצא חן בעיני אן, אך הדבר הכי גרוע היה, שאיש ההימורים הסיני ( ג'ון פארק) של האם מגיע אליהם וחוטף את הכלב בטענה שהיא חייבת לו 80,000 דולאר. הוא מבקש שהן ישלמו לו את החוב במקום האם הבורחת, אחרת הן לא יראו יותר את הכלב.


מאחר שלינגויני היה מאוד יקר לאן, הן חושבות איך לשחררו. ג'ני אמרה, שאו שאן תמכור את הביציות שלה או שתלך להתמודד במשחק החידות ותנצח ואז יוכלו להחזיר את הסכום. אן מסרבת, אך ג'ני מצליחה בתחבולות ועם עזרה של השכנה הנרגנת פרנסין (הולנד טיילור), להכניס את אן לבגאז' של מכוניתה ולנסוע לפילדלפיה, שם מתקיים השעשועון.


מכאן הכול הופך להיות יותר מצחיק ומעניין. הנסיעה לא פשוטה, אך בסוף הם מגיעים למקום החידון. אן כל כך מתרגשת, שהיא מאוד מזיעה, גם מתחת לבתי השחי, אך גם המכנסיים נרטבים. ג'ני נותנת לה סווצ'ר אך גם כדורים שגורמים לה להזיות מאוד מצחיקות. הבחורה המופנמת הופכת לבחורה מדליקה מאוד ואנו רואים כאילו דרך עיניה מה היא רואה. ג'ני, שרואה שהעניינים מסתבכים, נותנת לה גם כדור הרגעה ובכך היא עוברת את הבחינה ומוזמנת לתחרות האמיתית.


בהתחלה אן מסרבת, אך העניין של הכלב מאוד מעיק עליה והיא מתגעגעת אליו ויש גם קטע במשחק לפעמים של פנטומימה, שהיא לא בטוחה בעצמה בגללו. יש במשחק מתחרה וותיק מאוד בשם רון (ג'ייסון שוורצמן) שיודע המון ומשתתף כמעט בכל המשחקים ותמיד מנצח.


גם השכנה פרנסין, השחקנית הולנד טיילור, אמנם משחקת בתפקיד קטן של שכנה עצבנית, שכול הזמן באה בטענות לאן ולכל מעשיה וכל מבקריה, כולל ג'ני. תפקידה אינו גדול, אך היא משחקת נהדר וממש מצליחה לשכנע. היא מומחית בפנטומימה ובניחוש דברים בכך. לכן אן מחליטה לקחת אותה לשעשועון כדי שתעזור לה במידה והנושא הזה יעלה.


אן מגיעה לשעשועון ולפני כן ג'ני מגיעה לפושע הסיני, שמסתבר שהוא וחבורתו אוהבים בעלי חיים, ובמיוחד כלבים ותכננו להשאיר את לינגוויני אצלם, עושה להם סצנות ומצליחה לגנוב את הכלב. היא מגיעה איתו לאן והשעשועון כמעט מתחיל, אך אן מבקשת שלינגוויני יישב איתה. בהתחלה האחראים מתנגדים, אבל אחרי שג'ני מלהיבה את הקהל, הוא מתיישב איתה על הכיסא.


לא נכביר מילים, אבל אן מנצחת בגדול. בהפסקה היא מקבלת עידוד מטרי מקטיר, שמסתבר שזוכר מתחרים לפי הפפיונים שלו ולפי דברים מסוימים שהתרחשו בחידון. הוא הבטיח לה שיזכור אותה בשל הכלב וידיעותיה המופלגות.


אן עולה לחלק האחרון של הפנטומימה ומחליפה את פרנסין באחותה ג'ני. רון ובן זוגו עשו 7 נקודות, כאשר המקסימום הוא 9 נקודות. אן וג'ני מבצעות את הבלתי יאומן ומצליחות להוציא את 9 הנקודות במלואן. הן ניצחו וקיבלו סכום כסף גדול.


השכנה, פרנסין, בהתחלה מתאכזבת שאן לא לקחה אותה לקטע הפנטומימה, אך יוצאת מרוצה כשפוגשת את איש חלומותיה (פול רובנס) על קלנועית והם יוצאים לסיבוב.


החוב משולם לגנגסטר הסיני ואף הוא מקבל צ'ופר נוסף. הן מצליחות לקנות אחוזה במליבו, שם אן וג'ני מתגוררות ביחד.


שתי האחיות, השונות בתכלית השינוי האחת מהשניה, התחברו מאוד והתיידדו מאז שנפגשו לאחר הודעת ההיעדרות של אימן. הן מספרות דברים מעברן ומתוודות על דברים לא פשוטים, כמו עשיית הצרכים של אן בבור בביתם של בני הדודים. היא מופתעת מכך שג'ני ידעה מכך ואף לקחה את האשמה על עצמה, אפילו שלאחר מכן הן לא הוזמנו יותר לבני הדודים.


בסופו של דבר הן מתקרבות מאוד ואפילו גרות ביחד וגם לא חסר להן כסף בשל ההשתתפות של אן בשעשועונים. סרט מקסים ומצחיק, תרפיה לנפש בזמנים לא קלים. שחקנים מעולים כולם וסצנות מצחיקות מאוד. הסרט ממש מומלץ.










90 צפיות0 תגובות
bottom of page