ביקורת סרט: הנער שרתם את הרוח, במאי - צ'יווטל אגיופור, 2019
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: הנער שרתם את הרוח, במאי - צ'יווטל אגיופור, 2019

תקציר הסרט:


הסרט "הנער שרתם את הרוח" מבוסס על ספר מדעי, שמבוסס על סיפור אמיתי.


בכפר קטן ועני במלאווי חי ויליאם קמקוומבה. משפחתו מנתה נפשות רבות והוא לא למד עד לכיתות הגבוהות, משום שעלות הלימודים בבית הספר הייתה גבוהה מדי עבור משפחתו, שהתפרנסה מגידול תירס.


תנאי החיים היו קשים מאוד והיה רעב כבד בעיקר לאחר שלא ירד גשם. קמקוומבה היה נער ששאף ללמוד ולעזור למשפחתו ולכול הכפר וחשב כיצד לעשות זאת. הוא החליט לגשת לספרייה, בדק את הספרים, בעיקר ספרי פיסיקה וגם מדעים עם תמונות. הוא בחן אותן, וניגש לחפש בסביבה חומרים להשתמש בהם למטרותיו. היא שם לב, שהשדות יבשים, אבל יש רוח, והחליט שהוא יכול להשתמש בה. מגרוטאות, כמו: חלקי אופניים ישנים, חתיכות עץ ושאריות אחרות הצליח לבנות כשהיה נער בן 14 בלבד, תחנת רוח. אנשי הכפר לא הבינו אותו, אך כשסיים את עבודתו הפעיל רדיו באמצעות טחנת הרוח שבנה.


לאחר הצלחת טחנת הרוח הראשונה המשיך קמקוומבה ובנה עוד טחנת רוח גדולה יותר, וחיבר אליה משאבות מים כדי לספר מי שתייה לכפר. הוא הראה את גאונותו ואומץ ליבו, כשיצא מהקופסה ועשה דברים לא מקובלים, שנראו מאוד מוזרים לסביבתו, וגם כשלעגו לו - לא הפסיק.


ביקורת:


סרט מרתק, מראה את יבשת אפריקה והחיים הקשים בה, יש שיטפונות, אך גם שנות בצורת ורעב כבד. יש בתי ספר, אך הבערות חוגגת, שכן אין אפשרות לתת לילדים ללמוד בשל שכר הלימוד הגבוה. זה נדיר מאוד למצוא במקום כל כך קשה ונידח, בחור אמביציוזי כל כך, שחוסר ההשכלה שלו לא מנע בעדו להגיע להמצאה מצילת חיים.


שחקנים:


ויליאם קמקוומבה - מקסוול סימבה


טרייוול קמקוומבה - צ'יווטל אגיופור - נולד ב-10.7.1977 בלונדון. שיחק בסרטים רבים, כמו: מליפיסנט, מלך האריות ועוד רבים. היה התסריטאי והבמאי של הסרט הזה.


אגנס קמקוומבה - איישה מאייגה - נולדה ב-25.5.1975 בסנגל. שיחקה בסרטים רבים, כמו: הרופא האפריקאי ועוד. בסרט משחקת את אחותו של ויליאם.





bottom of page