ביקורת סדרת ריאליטי: מבצע שיפוץ, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרת ריאליטי: מבצע שיפוץ, 2022

סדרת הריאליטי "מבצע שיפוץ" מרתקת, שכן היא מתארת קבוצת אנשים מוכשרים שמצליחה תוך 12 שעות בלבד לערוך שיפוץ רציני בבתים של אנשים. הם קיבלו המון פניות, ובחרו מי לדעתם הראוי ביותר מבחינת נתינה לזולת, נחמדות, חוסר אפשרות לתקן את הליקויים בדירה ועוד.


מי שמנחה את הקבוצה והסדרה היא השחקנית המעולה דניאל ברוקס, שכיכבה ב"שחור הוא הכתום החדש" ואף זכתה בפרסים חשובים. היא נותנת לסדרה הומור רב ועוזרת היכן שצריך. הקבוצה כוללת אנשים שמבינים בשיפוצים ויש להם רעיונות מיוחדים לשיפור חיי האנשים שנבחרו. מספר חודשים לפני השיפוץ המהיר הם מקבלים את המשימה ומתאמנים בהאנגר הגדול שלהם. כך, שכאשר מגיע היום המיוחל, הם כבר מיומנים וחלק מהמשימות כבר בעצם בוצעו ורק צריך להביא למקום.


המשימה הראשונה היא להגיע לביתו של זוג שהאישה בהיריון ומתגוררת איתם האם שחלתה וכעת היא עיוורת. הם מצליחים אפילו ליצור חדרון קטן לתינוק וכול מיני רעיונות לאם העיוורת, כמו: גינה עם צמחי תבלין ריחניים, אבני חצץ בחצר שתוכל לשמוע לאן היא הולכת ועוד.


המשימה השנייה שלהם מתרכזת בבית של זוג עם חמישה ילדים שלומדים בבית. הם מצליחים ליצור לכולם את הפינות המיוחדות שלהם ובחוץ הם בונים כיתת לימוד ואפילו מגלשה, שם הם יוכלו ללמוד בשקט וברווחה.


המשימה השלישית היא לכבאי וחובש, שמתגורר עם אימו והחבר שלו. האם קיבלה את החדר והם את עליית הגג הקטנה והצרה. הצוות מצליח להוריד את הקיר למעלה וליצור חלונות ענקיים, שמכניסים אור ומעין מרפסת קטנה שמשנה לחלוטין את הבית.


המשימה הרביעית היא בבית עם תשעה ילדים. הם מבקשים לתת מקום ותשומת לב לכול ילד ובסוף, למרות הגשם שירד, יוצא שיפוץ שמשמח את כולם.


המשימה החמישית מתבצעת אצל זוג ושני ילדים שאוהבים אמנות וגם לשדר שידורי רדיו. הם משפצים את ביתם ובחוץ הם יוצרים להם אולפן על עץ שבו יוכלו לעבוד וללמוד.


המשימה השישית מתבצעת בביתה של אם חד הורית לשני בנים, שאימצה גם בת מתבגרת. יש במקום רק חדר שירותים אחד, שמקשה על כולם להתארגן בעיקר בבקרים. את חדרה היא נתנה לבת המאומצת ולקחה לעצמה חדרון ללא ארונות וכול בגדיה נמצאים בתיקים על הרצפה. החבורה בונה לכולם חדרים מסודרים ומחזירים לאם את חדרה. הם בונים חדר שירותים בהאנגר שלהם ומביאים אותו למקום ומחברים לבית. כך האם המסורה קיבלה גם חדר וגם חדר שירותים.


המשימה השביעית מתרחשת בבית בו האם אמנית וציירת וגם האחרים חובבי אמנות. הם משפצים את הבית, כולל מטבח בצבע חציל ובעיקר בונים סטודיו מרווח עם חלונות מלאי אור. על הקירות הם תולים את התמונות של האם.


המשימה השמינית היא האחרונה לעונה הנוכחית והיא המאתגרת מכולם. משפחה שמעניקה המון לקהילה קנתה בית הרוס לחלוטין, וכשנסתה לקחת קבלן שיפוצים, הוא ברח ולא עשה כלום. הם כרגע גרים בדירה שכורה ומשלמים גם על השכירות וגם על המשכנתא של הדירה. המצב נמשך כך כבר ארבע שנים. הצוות התלבש על הבית, והיה עליהם לעשות הכול, כולל לרצף אותו, לעשות מטבח, חדר אוכל, חדר להורים וחדר לילד, שכרגע ישן על הרצפה. הם מתאמנים בהאנגר על ריצוף המהיר ביותר. הם כורתים שם עץ ענק שכבר מת וגם שותלים אחרים ומכינים גינה לתפארת. המשפחה, שחשבה שהם מגיעים לפגישה עם קבלן נוסף, מגיעים בחששות למקום ונפעמים נוכח ביתם החדש והמרוהט והיפהפה.


סדרה מקסימה ומהנה. הכול נעשה תוך שמחה, צחוק והמון רצון טוב. רואים שכול המשתתפים מומחים בתחומם ודניאל ברוקס מנצחת על כולם בחן ובהמון מרץ והומור בריא. המשתתפים הם: אדאיר קרטיס, אריק קרטיס, ניק קוצומפאס, פייג' מובלי, ומלבדם בכול שיפוץ כזה עוד בערך 200 איש על מנת שיספיקו בזמן קצר כל כך להגיע לביצועים מדהימים ולבתים שבדיוק עונים על צרכי האנשים שמתגוררים במקום.



bottom of page