ביקורת סרט: רחוק מהבית, בימוי: לואי לטרייה, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: רחוק מהבית, בימוי: לואי לטרייה, 2022

קומדית מתח צרפתית בה מופיע השחקן עומאר סי המעולה, כבר מבטיחה צחוק והנאה בצפיית הסרט ואכן זאת התחושה שלנו.


הסרט "רחוק מהבית" מספר על שני שוטרים שהכירו האחד את השני בעבר, לפני כעשר שנים, נפגשים שוב על מנת לפתור תעלומת רצח. השוטרים הם עוסמאן דיאקיטה (עומאר סי) ופרנסואה מונז' (לורן לאפייט). עוסמאן הוא כהה עור ומודע לכך והתקדם במשטרה לדרגה גבוהה. פרנסואה גם הוא התקדם במשך השנים, אך פחות מחברו. שניהם משתפים פעולה בחקירת רצח של בחור שהתגלה ברכבת, אך רק חציו העליון. מאוחר יותר מתגלה גם חציו התחתון וברגליו סימני ירי.


הם מגיעים לעיירה יפה באלפים הצרפתיים וחוברים לבלשית יפה (איזיה איז'לה), שהיא מאוד ידידותית כלפיהם, במיוחד כלפי עוסמאן. פרנסואה מרגיש שמשהו בה חשוד, אך בהתחלה הם עובדים ביחד. הם מכירים פוליטיקאי, שהוא ראש העיר וחצי עיר שייכת לו בשם מרסייה (סטפן פזראט) ומחליטים לעקוב אחריו, כי הוא נראה להם חשוד.


המעקב מביא אותם לביתו והם נכנסים בחשאי והמקום מאוד מפואר. הם גם נוסעים לראות לאן פניו מועדות. הוא חש בכך ושולח מכונית שתעיף אותם מהכביש, אך הם מצליחים להעיף את המכונית השנייה לתהום.


בהתחלה תחושתם היא, שמדובר בעסקי סמים, אך מאוחר יותר הםמגלים שמדובר בקונספירציה ובארגון שהפוליטיקאי המושפחת הקים במטרה להשתלט על השלטון ויש לו כבר הרבה מעריצים. הם חודרים לאירוע שלו שבו הוא נואם וכשהבלשית מגיעה, כביכול כדי לעזור, הם מגלים שהיא עובדת עם ראש העיר ותומכת בו והיא נגדם.


יש הרבה טוויסטים בעלילה וריגושים, עד שהם מצליחים להוכיח את השחיתות של מרסייה ואנשיו והמשטרה עוצרת אותו ואת הנאמנים לו, כולל את הבלשית הבוגדנית.


סרט חמוד מאוד, יש בו אקשן והרבה הומור. יש גם טוויסטים מפתיעים ולא משעמם לצפות בסרט.



ראה גם:

הסרט ד"ר קנוק

211 צפיות0 תגובות
bottom of page