המלצת סדרה: מכללת הסיכוי האחרון, עונה 2, נטפליקס, בימוי: גרג וויטלי, אדם רידלי,לוק לורנסן, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

המלצת סדרה: מכללת הסיכוי האחרון, עונה 2, נטפליקס, בימוי: גרג וויטלי, אדם רידלי,לוק לורנסן, 2022

לפעמים ספורט הוא מכשיר חברתי אדיר ממדים, שיכול לשנות גורלות של בני אדם. מכללת האסקיס, תחת שרביטו של ג'ון מוסלי, מאמן נחשב לקשוח, אבל כזה שמביא הישגים, היא הצלחה עצומה ברמה עולמית.


המכללה די אלמונית ולא נחשבת לאחת הטובות באמריקה, אולם יש בה תוכנית מיוחדת. היא מגייסת תלמידים חלשים מהרחובות, שנחשבים פוטנציאל להיות כוכבי כדורסל מובילים ונותנת להם הזדמנות חד פעמית. במקום שיישארו ברחובות וידרדרו לפשע וסמים, הם יכולים לממש את עצמם לא בפינות החשוכות אלא אל מול קהל.


לצד האימונים הם רוכשים כישורים אקדמאים ותואר, שאם הם יפצעו או לא יגיעו לליגה הטובה בעולם, הם יוכלו לפחות להגיע למשרה טובה ולשנות את גורלם. רוב חבריהם הגיעו לכלא ולכן אפשר לומר שהכדורסל הציל את חייהם. הם עוברים תהליך ארוך וקשה, משום שהם צריכים להשיל מעליהם הרבה מניירות ואת תרבות הכנופיות שהם מקדשים.


הסדרה מתוארת דרך ראיונות, קטעים תיעודיים והרבה מאוד כדורסל יפה לעין. היא עוקבת אחרי התהליך שהתלמידים עוברים, מאינדיבידואלים חצופים וחסרי משמעת, ליחידה מאורגנת וחזקה, שמאיימת על אליפות המכללות.


הדמויות מאוד מעניינות, הכדורסל מרהיב עין וגם התהליך עצמו מרתק. הסיפור מרתק ומעורר השראה גם בכלל וגם כתוכנית תיעודית. אנו נחשפים לאחד הפרויקטים המעניינים שקיימים בעולם הספורט. שילוב של חינוך עם ספורט. אנו רואים כיצד האקדמיה יכולה לתרום באופן ממשי לקהילה ולחברה. אין ספק שמדובר על סדרה מומלצת מאוד, שגם מרגשת וגם מלאת עניין ואקשן.



ראה גם:


bottom of page