ביקורת סדרה: בית הספר היסודי אבוט, יוצרת: קווינטה ברונסון, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: בית הספר היסודי אבוט, יוצרת: קווינטה ברונסון, 2022

הסדרה "בית הספר היסודי אבוט" היא פרי יצירתה של קווינטה ברונסון, שהגתה, יצרה ואף משחקת בסדרה החמודה הזאת. הסדרה מועמדת לפרסי אמי ואף לגלובוס הזהב. כול פרק הוא רק בן כ-20 דקות, שעוברות בכיף ובהנאה גדולה. כרגע יש 2 עונות של הסדרה. לדיסני פלוס הגיעה רק העונה הראשונה, בתקוה שהעונה השנייה תגיע אף היא.


בית הספר היסודי אבוט הוא בית ספר ציבורי בפילדלפיה. אין לו הרבה משאבים, אך המורים המסורים, אלה שצולחים את השנה הראשונה שלהם, מנסים לעשות ככול שביכולתם על מנת לתת לתלמידים את המיטב. בכול פרק מוצגת בעיה, וכיצד המורים פותרים אותה ביצירתיות ובאיכפתיות כלפי תלמידיהם. הדמויות מתפתחות במהלך הסדרה ולאט לאט מתחבבות עלינו יותר ויותר.


הראשונה היא ג'נין טיגס (קווינטה ברונסון), מורה של כיתה ב', שזאת השנה השניה שלה. היא עדיין לא למדה כיצד להשתלט על הכיתה. מי שמשמשת לה מודל היא מורת הגן הוותיקה ברברה הווארד (שריל לי ראלף), שמלמדת בבית הספר כבר כ-20 שנה. היא ממש חשה כמו הבת שלה, ומקנאה בבתה טיילור (ליאנה היילי), שמופיעה יום אחד בבית הספר. לג'נין יש חבר המון שנים בשם טאריק טמפל (זאק פוקס), שהוא ראפר, שמחליט לקחת על עצמו חינוך ילדים נגד נטילת סמים ושר שירים נגדם.


עוד מישהי שמשפיעה על ג'נין היא המנהלת האגוצנטרית אווה קולמן (ג'נל ג'יימס), שכל מה שמעניין אותה הם ענייניה האישיים ולא הבעיות בבית הספר. אך, לאט לאט אנו מתרגלים אליה ולשגעונותיה, והיא הופכת מעט לאנושית, כאשר ג'נין רואה אותה דואגת לסבתה, שהגיעה לבית הספר, כי לא חשה בטוב. היא יודעת לרקוד ומדריכה את קבוצת הריקוד, ולמרות שג'נין רצתה להיות המאמנת, היא גזלה ממנה את התפקיד ובסופו של דבר הבנות רוקדות נפלא.


בבית הספר יש פחות גברים מורים. האחד הוא המורה להיסטוריה ג'ייקוב היל (כריס פרפטי), שמשתף פעולה עם ג'נין. הוא הומו מוצהר ובן זוגו אף עוזר הם בבעייה שנוצרה בבית הספר.


המורה השני מאוד רצה להיות מנהל, אך נאלץ להסתפק במורה מחליף כשמורה אחרת עזבה. זהו גרגורי אדי (טיילור ג'יימס וויליאמס). בהתחלה הוא אדיש, אך יש לו קסם אישי ותלמידיו אוהבים אותו ונותנים לו ציורים, שבעצת ג'נין מקשטים את הכיתה. הוא מחבב את ג'נין והם יוצאים לארוחות מדי פעם. אך, הוא הופך לבן זוגה של טיילור, בתה של ברברה, איתה הוא מוצא שפה משותפת.


גם השרת של בית הספר, מר ג'ונסון (וויליאם סטנפורד דיוויס) משחק תפקיד חשוב בחיי בית הספר. הוא מרגיש מאוד נוח בחברת צוות המורים וגם התלמידים. כשחסר מורה הוא מדי פעם מחליף אותו, וכשהם יצאו לגן החיות, הוא נשאר עם הילדים שלא יצאו ומעסיק אותם.


הבעיות שמועלות בסדרה מוכרות לכל מי שלומד בחינוך הציבורי בארצות הברית. הן נובעות בעיקר מחוסר בכסף ותקציב. החל מבעיות בחשמל, שלא היה מי שיתקן אותן, עד שג'נין מתעסקת בזה וגורמת לניתוק כל החשמל ואז אין ברירה וחייבים לתקן. גם חוסר בציוד, שהם פונים לקהילה שיעזרו להם בצורות שונות וגם דרך האינטרנט ואף מקבלים את הציוד. אך, גם בעיית הקפיצה על השולחנות של התלמידים ועברה חשיבה ופעולות שונות, כמו הורדת השולחנות למרתף, מצאה את פתרונה בצורה מקורית, כאשר ג'ייקוב קפץ על השולחנו והתלמידים החליטו, שאם מורה עושה זאת, הדבר לא מגניב והם הפסיקו.


טיול לגן החיות בפרק האחרון הראה כמה ג'נין השתנתה לטובה. ילד שברח ונכנס לכדור הפורח מביא אותה בטעות לעלות איתו, למרות שהיא סובלת מפחד גבהים והיא השתלטה על כך. ג'נין גם נפרדת מטאריק, שאמור לנסוע להופיע בניו יורק והיא מרוצה מעצמה. בסוף - באוטובוס התלמידים קצת משתוללים והיא מרגיעה אותם בצעקה והם נשמעים לה. היא הצליחה ללמוד איך משתלטים על התלמידים.


סדרה קטנה וקסומה, מצפים כבר לחלק השני שלה. המשחק העולה של כל השחקנים והם העלו בעיות מוכרות ומצאו להם פתרונות מיוחדים.



ראה גם:

הסדרה ביג שוט

bottom of page