ביקורת סרט: NIGHT SCHOOL, בעברית: חכם בלילה, כתב: קווין הארט, במאי: מלקולם די. לי, 2018
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: NIGHT SCHOOL, בעברית: חכם בלילה, כתב: קווין הארט, במאי: מלקולם די. לי, 2018

עודכן: 29 באוק׳ 2020

סיפור הסרט:


הסרט "חכם בלילה" מתאר את סיפורו של טדי ווקר. טדי לא סיים בית ספר תיכון בשל קשיים בלימודים. הוא החליט שיסתדר גם בלי תעודת בגרות.


הוא הופך לאיש מכירות מפולפל ומצליח והבוס שלו אף מבטיח לו את החנות לאחר שיפרוש. טדי מחליט להציע נישואים לחברתו האמידה, שאיננה יודעת את כל האמת לגביו. הוא לוקח אותה לחנות שעומד לרשת ועושה מיצג עם אורות ואש ובהתרגשות הרגע בטעות, הוא גורם להצתתה.


כעת טדי נותר ללא עבודה, ולא מסכימים לקבלו לעבודה טובה ללא תעודת בגרות. הוא נאלץ לחזור לשולחן הלימודים בבית ספר ערב, שבשעות הבוקר הוא אותו בית הספר בו למד בצעירותו.


טדי מגלה שמנהל בית הספר כעת הוא חברו לספסל הלימודים לשעבר, סטיוארט, איתו הסתכסך. המורה של בית ספר הערב מוכנה לקבל אותו. זאת מורה מיוחדת במינה, לתלמידים בעייתים במיוחד ונותנת תשומת לב לכול אחד בנפרד. אך, היא מגלה אצל טדי את לקויות הלמידה שלו, ובשיטות מיוחדות גורמת לו ללמוד להתרכז. בסוף, אחרי מספר מבחנים ובמאמצים רבים, היא עובר את הבחינות וכך גם כול התלמידים, הטיפוסים המוזרים שלומדים איתו.


תוך כדי הלימודים נוצר קשר בין התלמידים המוזרים, וגם בינם למורה. טדי לא מספר לחברתו את האמת על לימודיו כי הוא מתבייש, והיא לא מבינה מדוע הוא מאחר בלילות. לאחר שמנהל בית הספר סטיוארט מתכנן נקמה על טדי וזומם להביא את חברתו באמתלות שונות לבית הספר, היא פוגשת את טדי במסיבת הסיום. מרוב כעס היא מחזירה לו את טבעת האירוסים ונפרדת ממנו.


לאחר שטדי זוכה בתעודת הבגרות המיוחלת, הוא נבחר לנאום את נאום הבוגרים. תוך כדי הנאום נכנסת ליסה, סולחת לו והם שוב מתאחדים.



ביקורת הסרט:


שם הסרט "חכם בלילה" תורגם מאנגלית "Night School". אינני יודעת מי תרגם את השם, אך המשמעות שונה לחלוטין. השם "בית ספר ערב" מסביר הרבה יותר טוב ונכון את סיפור הסרט.


למרות שהסרט "חכם בלילה" קליל ומצחיק, יש בו ערך מוסף, כאשר מראה שיש אנשים שנושרים מבית הספר בשל קשיים בלימודים. הרבה פעמים הם אינם יודעים או מודעים לבעיותיהם של הפרעות קשב וריכוז, דיסלקציה, דיסקלקוליה ועוד. הם מוותרים לעצמם, עד שזקוקים לתעודת בגרות ולשם עבודה או המשך לימודים ואז מתחילים להתמודד עם הקשיים. היום מאבחנים בקלות ויש שיטות שונות לעזור להם. חלק מהשיטות, למרות שנראות מצחיקות, מוצגות בסרט. כיצד להתרכז, להירגע, ללמוד קצת אחרת. זה עובד ומשיג את המטרה.


טדי לומד בדרך הקשה ששקרים והסתרות דרכם להתגלות בצורה כזאת או אחרת. הדרך הטובה ביותר היא דרך הישר ודרך אמירת האמת. הוא בתחילה מפסיד את ארוסתו בשל כך, אך בסוף הסרט זה מסתדר.


סרט קטן, חביב ומצחיק, שחקנים מצחיקים ולפעמים יש סיטואציות ממש קורעות מצחוק. נחמד להעביר איתו ערב.


שחקנים:


טדי ווקר - קווין הארט - נולד ב-6 ביולי 1979, שחקן, סטנדאפיסט, מפיק אמריקאי, בין סרטיו: ג'ומנג'י, סוכן וחצי, אפסייד, עד החתונה זה יעבור ועוד.


קארי - טיפני האדיש - נולדה ב-3 בדצמבר 1979, שחקנית אמריקאית, שיחקה ב: טיול בנות, שחקי אותה בוסית, לא פראיירית של אף אחד ועוד. הייתה מועמדת ואף זכתה במספר פרסים, כולל פרס האמי.


מקנזי - רוב ריגל - נולד ב-21 באפריל 1970, שחקן אמריקאי, שיחק בסרטים: רחוב ג'אמפ 21, אחים חורגים, טיפשים בלי הפסקה ועוד.


ג'יילן - רומאני מלכו - נולד ב-28 בנובמבר 1968, שחקן אמריקאי, שיחק ב-בתול בן ארבעים, לחשוב כמו גבר, ובסדרות כמו: העשב של השכן, מיליון דברים קטנים ועוד.


תרזה - מרי לין רייסקוב - נולדה ב-22 ביוני 1971, שחקנית וקומיקאית אמריקאית, שיחקה ב: 24, לא רק בלונדינית ועוד.


סטיוארט - טרן קילם - נולד ב-1 באפריל 1982, שחקן אמריקאי, שיחק ב- גונתר חייב למות ובסדרות - חד הוריים, איך פגשתי את אימא ועוד.



bottom of page