ביקורת סדרת טבע: אימפריית השימפנזים, בהשתתפות מאהרשלה עלי, נטפליקס, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרת טבע: אימפריית השימפנזים, בהשתתפות מאהרשלה עלי, נטפליקס, 2023

לנטפליקס יש גם תוכניות טבע, תופתעו לדעת שהן לא רעות בכלל. זה לא עוד מופע שבו החיות מנסות לשרוד את איתני הסהרה, אלא ממש מעקב אחרי שימפנזים שכל מטרתן היא לקיים חיי קהילה. הקהילה מונה 120 פרטים, שזה כמעט שבט.


הם חיים ביער עבות ומוגן, הרחק מכל אדם. שם יש ממש סביבה אקולוגית מתפתחת, כמה קילומטרים של טבע אמיתי. הקופים דומים לנו ב-99 אחוז ולכן יש הרבה קווים מקבילים. התוכנית עוקבת אחרי היחסים שלהם, שכוללים פוליטיקה, רומנים והרבה מאוד מאפיינים שדומים מאוד לחברה האנושית.


כבני אדם, שלפני מאות אלפי שנים השתייכו למשפחת קופי האדם, ניתן לראות הרבה מאוד דמיון, אפילו בשפת הגוף ומבטים שהם מסתכלים אחד על השני. יש בסדרה הרבה מאוד נתונים מפתיעים, שהרבה מאוד אנשים לא מכירים, למשל ששימפנזה היא החיה היחידה בטבע מלבד האדם, שיכולה להרגיש בדידות. יש גם הרבה אכזריות, מלחמות על שטח ומעמד וקרבות מלאים בדם, שכוללים מתים משבטי שימפנזים יריבים.


יש גם אהבה, חמלה ואפילו קשרי דם, שנמשכים הרבה מאוד שנים. הסדרה מלווה בקריינות בריטית מקצועית ויש לה הרבה מאוד צילומים מרהיבים של קופים וטבע פראי שאיש לא נגע בו.


הסדרה "אימפריית השימפנזים" היא סדרה, שלבטח תיתן לכם לפחות עוד כמה סיבות ללכת לספארי ולהביט על כלוב הקופים בצורה אחרת לגמרי.



bottom of page