ביקורת סדרה עתידנית: קונקט, דיסני פלוס, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה עתידנית: קונקט, דיסני פלוס, 2022

סדרות מאסיה ידועות בכך, שיש להן איכות ססגונית וסיפורית שאין במערב. כזאת היא גם הסדרה החדשה שעלתה לאחרונה בדיסני פלוס.


בסדרה "קונטקט" יש רעיון שנידון הרבה בעבר, אבל הביצוע המוזר וחולני של קונקט הופך את האירוע למשהו אחר לגמרי. מעניין שדיסני פלוס רכשה את הזכויות על הסדרה. היא די ברוטלית ואכזרית.


הסדרה מתארת מצב, שבעתיד נמצא ציידי איברים, שלוקחים מאנשים תמימים את המיטב מגופם. מאדם תמים בשם הא דונג סו (ג'ונג הא אין), נשדד איבר חשוב והיא העין שלו. היא מושתלת אצל רוצח סדרתי והוא מתחיל לראות את מעשיו החולניים וצורה כזאת נוצר ביניהם קשר ומשחק חתול ועכבר.

הסדרה "קונטקט" לא מתאימה לכל אחד, בעיקר בגלל ברוטליות, שלא משאירה הרבה מקום לדמיון. המשחק של כל השחקנים הוא די מהפנט. נמצא בסדרה הרבה רעיונות דרמטיים, שמובילים לקווי עלילה מפותלים ולא ממש צפויים.


הסדרה "קונטקט" היא סדרה קוריאנית עם צוות יפני, שיש לה הרבה אלמנטים הקשורים למזרח, אבל גם רעיונות מערביים עתידניים. העיצוב עצמו מהפנט, יש בו אסתטיקה קרירה ומרוחקת, אבל גם הרבה צבעים חמים, שהופכים את הצפייה לחוויה ויזואלית. אפילו האכזריות והאיברים המרוטשים נראים כמו יצירת אמנות פסיכדלית.


אין ספק, שלא מדובר בחוויה מומלצת לכל אחד. מי שנרתע מאלימות גראפית לא יעמוד בכך. גם הקרירות האסייתית והמשחק המאופק לא תמיד קורצים לעיניים מערביות, אבל היתרונות הם רבים. הם לוקחים רעיונות שכבר ראינו פעמים רבות בעבר והופכים אותם לאמנות קולנועית מטרידה, אבל כזאת שהיא כל כך ייחודית, שקשה לעזוב אותה באמצע.



bottom of page