ביקורת סדרה: הפרקליטה וו, יוצרים: יו אין סיק, יון ג'י וון, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: הפרקליטה וו, יוצרים: יו אין סיק, יון ג'י וון, 2022

הדרום קוריאנים יוצרים סדרות מצליחות כבר מספר שנים. בהתחלה ניתן היה לחשוב ש"משחקי הדיונון" היו הבלחה חד פעמית, אבל תוכניות נוספות הוכיחו שהיא מעצמת תוכן בהתהוות. הסדרה "הפרקליטה וו" הצליחה להדיח תוכניות מעולות בדרך להיות ראשונה בישראל ובמקומות שונות בעולם.

הסדרה נפתחת בגילוי קורע לב, הילדה הקטנה וו יאנג וו (פארק איון-בין) היא אוטיסטית בתפקוד גבוה ומשפחתה חושבת שהיא לעולם תגיע להישגים. אולם, יכולות מרשימות בדיקלום פסקאות שלמות מספרי משפטים בגיל צעיר, מוכיחות שיש לה פוטנציאל גדול. כמו סדרות נוספות העוסקות באוטיזם, הגיבור הוא בעל ידע נרחב, מעין גאון בתחומו. הוא מוגבל חברתית, אבל יש לו לב מקסים והוא משפיע לחיוב על סביבתו. הסדרה "הרופא הטוב" הוא דוגמה נפלאה למעין גיבור, רופא מעולה, בעל צרכים מיוחדים.

אחת מהבעיות של הסדרה "הפרקליטה וו" היא ההצגה של אוטיסטים רק כמקסימים, חכמים ומוצלחים מדי ואם להוסיף, אז הפרקליטה וו יפה במיוחד. אביה (ג'און באה סון) הוא גם דמות מיוחדת. למד משפטים, אך לא סיים כאשר שנולדה בתו, והוא מראה אהבה אינסופית אליה. אבל, הוא מודע ומדבר על הקשיים בגידול ילדה עם צרכים מיוחדים. בניגוד לסדרת האמריקאיות, אין ניסיון לייפות את המציאות, אלא להציג את החברה ככזאת שמפלה אנשים בעלי צרכים מיוחדים ודוחה אותם ממקורות תעסוקה ומקשה על בחירת זוגיות.

השחקנית איננה אוטיסטית, אך משחקת נפלא, כולל תנועותיה, דיבורה, הפחד מדברים חדשים ועוד. למרות זאת, היא עובדת בחברת עורכי דין מובילה - הנבאדה, ומתאהב בה אחד מעורכי הדין (קאנג טה או), ולמרות התנגדות בה נתקל, קשיים שהם חווים, כולל מאימה הביולוגית, האהבה בסוף מנצחת.

לצד הביקורת, יש גם הרבה אמפתיה והבנה כלפי הגיבורה והקשיים שלה. יש רכות מסוימת וסלחנות והקשיים עמם היא מתמודדת. החברה הקוריאנית מאוד מסורתית ומתקשה לקבל את השונה ואת המיוחד ולכן חשוב להראות גם את החוזקות והיתרונות של אנשים עם צרכים מיוחדים.

למרות שהסדרה "הפרקליטה וו" מעט קלישאתית ולעיתים נופלת לסטיגמות ואופטימיות יתר, היא עדיין עושה שירות טוב. הפרקליטה וו היא דמות מקסימה, שקל להזדהות איתה, היא מעין גיבורה עם צרכים מיוחדים, בקהילה שלמה שיכולה לעמוד מאחוריה.


ראה גם:

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page