ביקורת סדרה: סניגור במבחן, עונה 2, דייויד אי קלי, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: סניגור במבחן, עונה 2, דייויד אי קלי, 2023

הסניגור שלנו, מייק הולר (מנואל גרסיה רולפו) חוזר עם מכונית הלינקולן שלו לעונה נוספת. הסדרה מבוססת על ספריו של מייקל קונלי.


הפעם - מייק לוקח על עצמו שוב תיק מאוד קשה ומאתגר, בו הוא מייצג אישה בשם ליזה טרמל (לאנה פרייה), שגם מוצאת חן בעיניו, שמשמשת כשפית במסעדה. המסעדה שלה נמצאת באיזור בו בונה מישל בונדורנט, איש עשיר ומוכר. בשביל הבנייה צריך לפנות את כל התושבים וליזה מסרבת לכך ואף מתעמתת עם מישל בצורה חריפה, עד שהם מקבלים צו הרחקה האחד מהשנייה. מישל בונדורנט נרצח והאשמה נופלת על ליזה, שנשבעת שלא עשתה זאת.


מי שעוזר למיקי הולר בעבודתו הם: אשתו הראשונה מגי מקפרסון (נב קמפבל), גם היא עורכת דין, בתו היילי (כריסטה וורנר) ובעיקר לורנה קריין (בקי ניוטון) שהייתה אשתו השנייה, וכעת לומדת משפטים ומחזיקה את המשרד. ביחד איתם עובדים סיסקו (אנגוס סמפסון), ארוסה של לורנה כחוקר ועוזר של מיקי וגם הנהגת המסורה שלו - איזי לטס (ג'אז רייקול).


בהתחלה מיקי הולר עוזר לליזה, למרות שאיננו בטוח בחפותה לחלוטין. הוא אף שוכב איתה, מה שמוסיף לחוסר האובייקטיביות שלו. הדבר שהכי מפריע למיקי הולר הוא, שלמרות שבונדורנט היה עשיר ואדם בעייתי, אף אחד לא מואשם במותו חוץ מליזה. הוא מתחיל לחשוב על כך, בעיקר שמישהו מתנפל עליו בחניון ופוצע אותו קשה והוא מאושפז בבית החולים.


כאשר הוא משתחרר מבית החולים, מיקי חושב כיצד לשכנע את חבר השופטים שליזה איננה אשמה ברצח הזה. הוא מפנה אצבע מאשימה לגנגסטר ארמני בשם גרנט. בפרק האחרון אנו רואים קשר בין גרנו למפקח הבריאות וולטר קים, ויש הוכחות שקים ביצע את הרצח של בונדורנט לאחר שנמצא חלק של מראה שבורה שהתאימה למראה שברשותו וכעת מיקי הולר הוכיח ללא כול ספק כי הוא אשם ולא ליזה.


הוא מתפייס עם ליזה ומבקש ממנה לפטר אותו מייצוג שלה כעורך דין וכך גם יכול לשכב איתה שוב. אך, מיקי הולר חושב רחוק, וכאשר ביקר שוב את ליזה, ראה אותה עובדת בגינה והתחיל לחשוב כי היא הכירה לו מישהו אחר כבעלה, שנעלם לפני כ-10 שנים. פתאום צץ לו רעיון מבריק, שליסה רצחה את בעלה כבר מזמן וטמנה אותו בגינה בה גידלה צמחי תבלין. היא לא רצתה למכור את הנכס בגלל נוסטלגיה, אלא בגלל שלא רצתה שיגלו את גופת בעלה לשעבר. לורנה כבר קראה למשטרה שתעצור את ליזה, בה חשדה כבר תקופה, אבל לא ידעה בדיוק למה היא לא מוצאת חן בעיניה.


יש חתונה מרגשת של לורנה וסיסקו והם יוצאים לירח דבש. בינתיים מישהו מבקש שמיקי יגיע לבקר אותו בכלא ואומר שהאשימו אותו על לא עוול בכפו ברצח חברת ג'יזל דאלינגר, וכשמיקי רואה אותה הוא מזהה כעובדת המין גלורייה דייטון, אותה הכיר עוד בעונה הראשונה. הוא מחליט לקחת את התיק, כך שנראה שעומדת להיות לנו עוד עונה, שלישית, של "סניגור במבחן".




bottom of page