ביקורת סדרה: סיפור האימה של דולורס רואץ, אמזון פריים, יוצר: ארון מארק, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: סיפור האימה של דולורס רואץ, אמזון פריים, יוצר: ארון מארק, 2023

כולם מנסים להיות מקוריים בים הסדרות והתוכן של הסטרימינג, שרק עולה על גדותיו. בין הסדרות יש גם כאלה באמת מקוריות, כזאת היא הסדרה "סיפור האימה של דולורס רואץ' ", שמבוססת על רעיון מפודקאסט, שהפך להצגה זניחה בברודווי.


הסדרה מספרת על אישה בשם דולורס (ג'וסטינה מאצ'אדו), שיצאה מהכלא לאחר 16 שנים לא ממש מוצדקות, לאחר שחטפה רק כי ניסתה להגן על בעלה סוחר הסמים.


הוא הבטיח שיחכה לה, אבל הבטחות של סוחרי סמים הן לא משהו לסמוך עליו. היא נשארה מרוששת ולבד, לא בשכונה הכי סימפטית בניו יורק. דולורס מתארחת אצל אדם בשם לואיס (אלחנדרו הרננדז), שנותן לה מקום לפתוח מכון עיסוי. אולם עברה רודף אחריה, והיא נאלצת להפוך את אותם אנשים בטיפולה לאמפנדס, מתוך מחשבה שזה או היא או הם.


יש כאן השראה רבה מ"סוויני טוד", אולם הקצב הוא לטיני. יש בסדרה "סיפור האימה של דולורס רואץ' " הרבה מאוד דם ואיברים חתוכים ואפילו קניבליזם וזה מתובל בהומור שחור עסיסי. הסדרה פחות נוראה ממה שזה נשמע, אבל בעלי קיבה חלשה צריכים להתרחק ממנה, משום שהיא מכילה כמה קטעים שיכולים להפוך את הקיבה.


למרות שהגיבורה די מפוקפקת, היא בסך הכול רוצחת מיומנת ועדיין אנחנו בעדה. זה בזכות משחק משובח של מצ'אדו והרבה מאוד דיאלוגים שנונים ומצחיקים.


לקראת אמצע העונה יש חזרתיות, אבל עדיין ההלם הראשוני לא עובר מהר. נכון שהסדרה לא לכל אחד, אבל יש תענוג מוזר בלראות אנשים שאוכלים עבריינים ללא ידיעתם.


הסדרה "סיפור האימה של דולורס רואץ' " היא למי שאוהב קומדיות אימה עם תיבול ציני ואכזרי, והוא גם יוכל להנות מהאמפדנס.




bottom of page