ביקורת סרט: מועדון הקריאה הקטלני, נטפליקס, בימוי: קרלוס אלונסו-אוחאה, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: מועדון הקריאה הקטלני, נטפליקס, בימוי: קרלוס אלונסו-אוחאה, 2023

בזכות נטפליקס, ספרד וקוריאה הפכו להיות ליצרניות תוכן מובילות בעולם. לצד הצלחות יש גם מוצרים בינוניים. הספרדים חיקו סגנונות שונים ומצליחים וניסו לצקת מעין סטייל אישי לצד חיקויים של תרבות אמריקאית.


בדומה לסרט "הצעקה", "מועדון הקריאה הקטלני", הוא סרט אימה, העוסק בקבוצה של סטודנטים, שמקימים מועדון קריאה וכתיבה, שמדרדר לפשע נוראי. אחד מהחברים מתחפש לליצן מקריפ במיוחד (אלברו מל), ומתחיל לצוד בצורה אכזרית את שותפיו החדשים. ניתן לראות בבירור מאיפה הבמאי שאב את הרעיונות שלו. הם לא מקוריים, אבל הסרט לא גרוע.


הסרט "מועדון הקריאה הקטלני" לא מפחיד במיוחד, אלא בעיקר מלחיץ. הצילום מסוגנן והמוזיקה די מלחיצה, כראוי לסרט אימה. אין כאן הברקות מיוחדות, אבל הקצב האיטי והאווירה המלחיצה יוצרים את האפקט, שכל צופה שקצת רוצה לשקשק, מצפה לו.


קשה להאמין, שהסלאשר הספרדי יגיע להצלחה כבירה, אבל מי שחובב שיסוף גרונות וברוטאליות בריאה, ישמח להמשיך ולהסתכל. המשחק סביר ולא מביך, הסוף אמנם לא נורא מפתיע, אבל הלסת לא תיפול או תמרטו שערות מטיפשות של התסריט.


מי שמוכן לכבות את המוח ולהתמסר למשך שעה וחצי למראות מדממים, יוכל להנות כאן מעוד תוכן בינוני של נטפליקס, שאמנם לא ממש מאכזב אבל גם לא נראה כמו הצלחה גדולה.



90 צפיות0 תגובות
bottom of page