ביקורת סדרה: למחוק (DELETE) - הגרסה האסיאתית של מראה שחורה, נטפליקס, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: למחוק (DELETE) - הגרסה האסיאתית של מראה שחורה, נטפליקס, 2023

אסיה מלאה ברעיונות מקוריים, חלקם יותר מטרידים מהאחרים. הסדרה "למחוק" מתארת שני צעירים שנמצאים ברומן מחוץ לנישואים, מקריבים את חיי הנוחות שלהם תמורת ריגושים אסורים. לילי (נטארה נופראטאיאפון), שנשואה לאיש עסקים מהעולם התחתון, נהנית מהפינוקים, אבל מרגישה מוזנחת ומשועממת.


מה שמתפתח בצורה מאוד לא צפויה, הוא מפגש מקרי בדרך חזרה של לילי עם נערה, שמבקשת ממנה לצלם אותה בטלפון הנייד. היא נשאבת פנימה ונגנבת לה הנשמה, מה שהופך למעין סרט אימה בלשי, שעוקב אחרי הניסיונות למצוא אותה והסיבות שהיא בכלל נחטפה.


בסדרה קיימים שמונה פרקים: למחוק: אהבה, למחוק: אמון, למחוק: זיוף, למחוק: שנאה, למחוק: אמת, למחוק: כאב, למחוק: זעם, למחוק: סודות.


קשה להגדיר בדיוק את שמונת הפרקים של הסדרה, שכולם עוסקים באימה טכנולוגית מזווית מזרח אסיאתית מאיימת למדי. כל הרעיונות הם מקוריים לחלוטין, יש הרבה מאוד אימה ומתח, שמגיעים ממדינה שרק לאחרונה עלתה על מפת סדרות וסרטי האיכות והיא תאילנד.


מי שייהנה מהתוכנית הם בעיקר חובבי הז'אנר, שנהנים מהרעיונות ומהתרבות. היא מאוד קיצונית ולא תמיד ידידותית לאוזניים ועיניים מערביות. מי שלא מתחבר לחומרים מהמזרח יאבד את עצמו די מהר, אלו שכן אוהבים אימה ומאנגה יוכלו לצלוח ולאהוב את שלל המוזריות ש"למחוק" מציגה בצורה מקורית ומהנה.



ראה גם

bottom of page