ביקורת סדרה: דוקטור צ'ה, במאים: קים דה ג'ין, קים ג'ונג ווק, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: דוקטור צ'ה, במאים: קים דה ג'ין, קים ג'ונג ווק, 2023

הסדרה הקוריאנית "דוקטור צ'ה" מתארת חיים של אישה מוכשרת מאוד, שלמדה רפואה ואף קיבלה את התואר, שמוותרת על הקריירה שלה על מנת לשרת את בני ביתה, שלהם יהיה טוב ונוח.


הרופאה היא צ'ה יונג סוק (אום יונג הוא) והיא נשואה לסאו אין הו (קים ביונג צ'ול), שהוא מנתח ראשי בבית חולים גדול. למרות שהיא נאמנה לו ומשרתת את ילדיו וגם את אימו, שהיא חמותה הרעה והמנצלת, סאו אין הו בוגד בה עם צ'ונג סאו בי (מיונג סי בין), שהכיר בעבר. למרות היותהו גבר משפיע וחזק במקום עבודתו, הוא מושפע מאוד מאימו ואינו יכול לעשות דבר בלי אישורה.


יש שני אירועים שגורמים לצ'ה יונג סוק לשינוי: המקרה הראשון כאשר נסעה בתחבורה הציבורית וגבר איבד את הכרתו. היא אמנם מזדהה כרופאה, אבל לא יודעת כיצד לטפל בו וקוראת לאמבולנס לעזרה. מי שעוזר לו הוא ד"ר רוי קים (מין וו היוק), כירורג בבית החולים, שכך מתוודע גם לצ'ה יונג סוק. המקרה השני איננו נעים, כאשר היא יוצאת לקניות ומאבדת את ההכרה. צ'ה מובלת לבית החולים ושוב פוגשת את הרופא רוי קים. מסתבר שערכי הבילירובין שלה גבוהים מאוד והכבד בסכנה. בסופו של דבר ואחרי כל הטיפולים, היא חייבת לעבור השתלת כבד. מי שהכי מתאימים הם בן דודה ובעלה סאו אין הו. בן הדוד מתחרט וסאו מסכים. הוא כבר חותם על הטפסים לניתוח, אך אימו מגיעה לבית החולים וקורעת אותם. מצבה של צ'ה מידרדר, אך חולה שנפטר מציל אותה והיא מקבלת את הכבד שלו.


המקרים הללו גורמים לצ'ה לחשוב ולהגיע למסקנות. עד עתה הייתה עקרת בית למופת לכנועה למשפחתה. כעת, לאחר שניצלה ממוות בדרך נס ולא בעזרת בעלה, היא מחליטה לנהוג אחרת. היא יוצאת לקניות ודואגת לעצמה במקום לבני משפחתה. היא לא מכינה להם אוכל ומצהירה שמעתה ואילך הם ידאגו לעצמם. היא נפגשת עם חברה טובה, שמעודדת אותה להשלים את לימודי הרפואה ולהתמחות.


צ'ה אמנם בת 45, שזה גיל מבוגר להתחלת התמחות, אבל היא ניגשת לבחינות לאחר לימודים קפדניים ומוציאה ציון כמעט מושלם. לכן היא מתקבלת להתמחות למרות כעסו של בעלה. הבן גם סיים כבר את לימודי הרפואה והם מתמחים ביחד.


הסיפור הוא מעורר השראה כיצד ניתן לשנות ולהשתנות גם באמצע החיים. המשבר בחייה והקירבה למוות הביאו לצ'ה רצון לצמוח ולפרוח ולעשות משהו מועיל בחייה. היא הפכה להיות עצמאית וכבר איננה נסמכת על שולחנו של בעלה העשיר והמנוכר והבוגד וכן היא מצליחה להתחמק מאימו המרשעת ולהעמיד אותה במקום.


הסדרה בת 16 פרקים, מעניינת ומרתקת וכדאי לצפות בה.




bottom of page