ביקורת סדרה: המסע של גריף בארץ הקיווי, ערוץ הטיולים, במאים:ג'ון הייגן, דן סלמון, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: המסע של גריף בארץ הקיווי, ערוץ הטיולים, במאים:ג'ון הייגן, דן סלמון, 2022

הסדרה המקסימה "המסע של גריף בארץ הקיווי" בערוץ הטיולים בהובלתו של הקומיקאי גריף ריס ג'ונס, שמביא גם נופך קומי מראה לנו את ניו זילנד המדהימה על יתרונותיה וחסרונותיה בשני האיים בהם היא מורכבת. הסדרה כוללת ארבעה פרקים מעניינים ומרתקים.


הפרק הראשון הוא מקייפ ריינגה עד לאוקלנד. בדרך מגיע גריף למקומות מיוחדים ומעניינים, כמו: דיונות צחיחות שאפשר לגלוש בהן, נסיעה לאורך החופים בהם הגאות והשפל מאוד שונים. בשפל מתגלה חוף גדול ורחב, שריף נוסע לאורכו, אך צריך מאוד להיזהר מהגאות, שמכסה את הכול ובמהירות. הוא עובר דרך ראסל וקאיפרה הארבור, קוטף את פרי הקיווי שמגדלים בניו זילנד ומגלה כי את הפירות מורידים מהעצים טרם הבשלתם ומשאירים כחודשיים בקירור עד שיהיו ראויים למאכל. עוד חוויה שונה כאשר הוא נפגש עם מאורים, שמנהיגם מקבל את פניו וגם משתתף בארוע מרגש שלהם. הוא שומע את המקהלה שרה עם קולות פעמונים כמחווה אליו את ההימנון הבריטי.


הפרק השני עוסק בנסיעה של גריף מאוקלנד לקורומנדל, טאופו ומגיע לוולינגטון, עיר הבירה. כאן רואים כי במדינה בה אין מלחמות, הם נאבקים בטבע. יש שם המון הרי געש, חלקם פעילים, וגם רעידות אדמה. רוב הפרק עוסק בטבע הפעיל של ניו זילנד. גריף מקבל עצה חכמה "אל תיפול להר געש". גריף אוסף בוץ רפואי ונכנס לבריכה חמה לאחר שמתמרח בו. הוא נוסע עם מומחה להר געש מנוטר מפחד שיתפרץ, עובר במקומות עם ענני עשן בריח גופרית ועוד הרפתקאות.


בפרק השלישי עובר גריף מהאי הצפוני לאי הדרומי. באי הזה יש פחות יישובים ונוף פראי ויפהפה. הוא נכנס לעובי היער ולחופים המיוחדים במינם. הקשר בין האיים נעשה במעבורת. בפרק הזה מציעים לו לרכוש "חוט מספר 8" והוא מנסה למצוא אותו. הוא מגיע לאדם שעובד עם תוכי הקאה המיוחדים והשיטות לתפוס אותם על מנת לשים עליהם מעקב כדי להגן עליהם. הוא נוסע עם קפטן ורואה דולפינים שקיימים רק בניו זילנד.


בפרק הרביעי והאחרון גריף נוסע מקווינסטאון לבלוף. הוא חווה חוויות מיוחדות של אקסטרים כאשר הוא נוסע באופנוע ים, קופץ קפיצת בנג'י מטלטלת ומפחידה. גריף גם נוסע עם טנדר, מסוק, רחפן, עד שבסופו של דבר מגיע ליעדו - בלוף בקצה ניו זילנד.


הסדרה מראה את יופיה העצום של ניו זילנד. מוסבר כי פעם היא הייתה קשורה לאוסטרליה, אך האיים של נותקו והיא הפכה למדינה נפרדת. הטבע שם מגוון מאוד ומיוחד במינו. יש נופים שלא רואים בשום מקום אחר. גם המנחה גריף הקומיקאי מעביר את חוויותיו בצורה מצחיקה ומרתקת.







bottom of page