ביקורת סדרה: המופע של אילון מאסק, יס והוט, יוצרת: קייט פליטווד, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: המופע של אילון מאסק, יס והוט, יוצרת: קייט פליטווד, 2023

אחד מעשירי העולם ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הוא אחד מהאנשים המוזרים ביותר בעולם העסקי. לאחרונה הוא הכריז שהוא אוטיסט בתפקוד גבוה, אבל עדיין זה לא פותר את ההילה סביבו. קניית טוויטר ומהלכים תמוהים ב-44 מיליארד דולר רק הפכו את הסיפור לאפילו יותר מסתורי.


בשנים האחרונות אילון מאסק הפך מהאיש הכי נערץ, עם כת מעריצים, לכוכב הטרלולים של הרשתות החברתיות. יש לו חזון למין האנושי והוא מנסה להשפיע בכל כך הרבה תחומים: חלל, בינה מלאכותית ואפילו שליטה במוח. בכל אלה הוא משקיע מאות מיליונים ולכן הוא דמות רצינית, שיש לה השפעה אמיתית עלינו.


הסדרה "המופע של אילון מאסק" מנסה לפצח את דמותו האניגמטית, החל מילדותו ועד לבגרותו. בסדרה "המופע של אילון מאסק" הולכים קדימה ואפילו מדברים עם מתנגדיו, שמנסים להקטין את ההילה של הגאון שיש סביבו כבר הרבה שנים. הניסיון לפצח את החידה שלו הולכת מימיו כתלמיד ללא חברים בדרום אפריקה ועד האקזיט הראשון שהוא עשה בפייפ אל.


אילון מאסק הוא איש של עבודה קשה, לא ממש מתחשב בצרכים של העובדים שלו וממש בוס מהגיהינום. הוא מקריב הכול על מנת שהחברות שלו יצליחו מבלי לראות את האדם הקטן. האם מאסק הוא האדם שיצעיד את האנושות למאדים ויהפוך אותנו לתלויים ברובוטים חכמים? כרגע יש לו קבלה ממשית אחת והיא טסלה - חברת המכוניות היוקרתית, אולם בשאר הנושאים הוא בעיקר מדבר ומצייץ. ימים יגידו אם הוא יעמוד במטרות השאפתניות שלו.


הסדרה "המופע של אילון מאסק" גם אם היא לא נותנת תשובות ברורות, לפחות הופכת את האדם שיש לו למעלה למאה מילארד דולר לבשר ודם.



ראה גם:

bottom of page