ביקורת סדרה: העסקה, נטפליקס, יוצרת: נאדיה אחמד, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: העסקה, נטפליקס, יוצרת: נאדיה אחמד, 2023

סוף סוף מגיעות אלינו סדרות מזרח תיכוניות אל הסטרימינג המקומי שלנו ולא סדרות קוריאניות או מאירופה. הן מלאות בביקורת על החברה שהן נמצאות בה, עוסקות במעמד הנשים נותנות לנו הצצה לחייהם של שכנינו.


שנות השמונים בכווית היה סבלנות מעטה גירושים בין בני זוג, זהו סיפור אמיתי על אישה שהתגרשה ונכנסה לטריטוריה גברית לחלוטין והיא סחר מניות. בעלה של פארידה (רוואן מהדי) מתגרש ממנה, אולם עדיין היא קשורה אליו לפי חוקי המדינה השמרנית. היא נאלצת לפלס את חייה ולמצוא מקור פרנסה.


היא פוגשת את בת דודתה (מונה חוסיין) ויחד הן מנווטות את דרכן בעולם שוביניסטי של אנשים שבטוחים שנשים לא מסוגלות לעסוק בכסף. הן נלחמות לשמור על חיים פרטיים וחיי משפחה תקינים לצד פיתויים ומאבקי כוח ואגו בלתי נגמרים.


הסדרה עצמה מאוד קלילה אבל גם שטוחה. "העסקה", נזהרת להיות נפיצה מדי ומקלילה מאוד את כל הסיטואציות ולא נכנסת לביקורות נוקבות מדי על החברה בכווית. זה הופך אותה למעין טלנובלה בינונית למדי, שלא מצליחה להגיע לשיאים של רגש או עניין.


למרות זאת היא הופכת להיות לקול ייחודי ומבט מהנה על עולם מאוד שונה משלנו, על חברה ששמה המון ברקסים ומכשולים בדרכם של נשים לצמרת והשאלה עד כמה הדברים השתנו לאורך השנים נותרת פתוחה.



ראה גם:


bottom of page