ביקורת סדרה: האולטימטום צרפת, נטפליקס, יוצר: כריס קולן, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: האולטימטום צרפת, נטפליקס, יוצר: כריס קולן, 2022

לאחרונה תוכניות ריאליטי צריכות להיות נועזות יותר על מנת למשוך קהל. נטפליקס מתחילה להיכנס לעולם הריאליטי בצורה עמוקה יותר ויוצרת קונספטים מקוריים. יש בהם רעננות מסוימת, אבל הניסיונות הנועזים משדרים מצוקה.


לא ברור מדוע זוגות יהיו מוכנים להעמיד למבחן את הזוגיות שלהם, אבל התוכנית נותנת ברירה מאוד פשוטה: להיפרד או להתחתן. התוכנית עוקבת אחר חיבוטי הנפש, משימות מטופשות, סיטואציות אינטימיות, ראיונות ועוד. אין כאן ממש חידושים באופן בו משודרים השלבים שעוברים הזוגות, אבל לפחות צרפת נראית נפלא.


הדמויות די מעניינות והן יודעות להתבטא היטב, או שפשוט הצרפתית מתנגנת באוזן כמשהו מאוד אינטליגנטי. כך או כך, אין כאן ממש חידושים אלא מחשבה מעט יותר עמוקה, לאיזה תהומות הגיעה הריאליטי, להתערב בהחלטות עמוקות ומאוד רציניות של אנשים בחייהם, שיכולה באופן מהותי להשפיע על גורלם.


כל המתמודדים מאוד פוטוגניים, אין ממש אנשים לא מושכים שנכנסו לאולטימטום. זאת לא טלוויזיה גדולה, או בשורה לעולם הריאליטי, אלא סתם קונספט נחמד, שמותח לטעמי יותר מדי את גבולות הז'אנר. נראה שאין ממש גבולות אדומים, אבל למרות היחלשות מהותית של הסוגה לאורך השנים, עדיין יש קהל רחב במיוחד בישראל. אם נשים בצד את העניין המוסרי, יש כאן תוכנית בינונית שאפשר ליהנות ממנה, אם ממש מכורים לריאליטי.



ראה גם:


bottom of page