ביקורת סדרה פולנית: מלכות המשי, נטפליקס, יוצרים: אלכסנדרה חמילווסקה, מסיג' קוביסקי, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה פולנית: מלכות המשי, נטפליקס, יוצרים: אלכסנדרה חמילווסקה, מסיג' קוביסקי, 2022

מעניין לראות סדרות פמיניסטיות ממזרח אירופה, לא בדיוק המקום שידוע בבשורה של כוח נשי.


הסדרה הפולנית "מלכות המשי" עוקבת אחרי קבוצת נשים, שחיו בשנת 1976 תחת הרוחות של הקומוניזם, לא בדיוק שנים של שוויון ואחווה עבור המין הנשי.


שלוש נשים מחליטות לשפר את חייהן ושל משפחתן ולהשתמש בכל האמצעים שברשותן, על מנת להתקדם למקומות שלא ממש שמורות לנשים. הן מתחילות להשתמש בעורמה שלהן ובמראה שלהן ובכך מתמרנות בין בעלי כוח ושררה על מנת להשיג את הטוב ביותר עבור הקרובים שלהם.


הסדרה "מלכות המשי" הייתה יכולה להיות סדרה אמריקאית, רמת כתיבה והפקה מן הגבוהות שראינו לאחרונה. למרות שהפולנית היא לא השפה הכי נעימה לאוזניים מערביות, עדיין יש כאן הרבה מאוד דברים טובים. החל ממשחק ועד רמת הפקה, היא מצליחה ליצור פרקים מעניינים ומותחים לכל אורכם.


בנוסף, אין כאן התחסדות כמו במקבילות מארצות הברית. הכול חשוף, בלי יותר מדי פילטרים ולכן גם מאוד מעניין. יש משהו מאוד ריאליסטי ונוקב באופן שבו הם משחזרים את התקופה. אין הרבה חמלה מיותרת או סוף טוב כמו במותחנים אחרים אותם ראינו.


ההימור של נטפליקס ללכת על תוכן זר משתלם פעם אחר פעם ומוכיח, שגם מחוץ למעצמה הכי גדולה בעולם יש הרבה מאוד תוכן איכותי.


הסדרה "מלכות המשי" בשל הבוטות שלה אולי לא תהפוך ל"משחקי הדיונון" הבאים, אבל כבר ראינו שבאסיה וגם באירופה יש קולנוע מצוין. יש לקוות שגם הוא יצליח לחדור למיינסטרים בעתיד.



bottom of page