ביקורת סדרה: דוקטור עורך דין, במאי: לי יון סוק, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: דוקטור עורך דין, במאי: לי יון סוק, 2023

עודכן: 20 ביוני 2023

הסדרה "רופא עורך דין" במקורה מדרום קוריאה וכעת כל 16 פרקיה משודרים בדיסני פלוס. זאת סדרה על רופאים, עורכי דין ויש בה גם פשע. היא מגוונת מאוד ומעניינת.


האן ייהאן (סו ג'י סאב) היה רופא מאוד מצליח, אחד הטובים שהיו קיימים אי פעם. הוא היה מומחה בכירורגיה כללית ותת ההתמחות שלו הייתה בניתוחי לב וחזה. חייו היו מלאים, הוא היה מרוצה ממקצועו, למרות שלפעמים שימש כרופא רפאים לבנו של מנהל בית החולים גו היון סונג (דונג הא לי), שהיה פחות מוכשר ממנו והוא ביצע ניתוחים מצילי חיים במקומו כאשר לא היה מוכשר לערוך אותם. אביו - גו ג'ין גי (קיונג יאונג לי) היה מנהל בית החולים והתקדם גם הוא בזכות האן ייהאן, שלפעמים ביצע במקומו ניתוחים מסובכים וקשים.


להאן ייהאן הייתה ארוסה, גיום סאוק יאנג (אים סו היאנג), תובעת ועורכת דין, שהיה לה אח חולה לב, גיום סאוק ג'ו (האנק סוק בין), שהיה צריך לעבור השתלת לב.


יו"ר בית החולים גו מזמין את האן ייהאן ואומר כי בדעתו למנותו לראש החדש של ניתוחי לב - חזה. בנו, היון סונג (דונג הא לי) מקנא, כי סבר שהתפקיד מגיע לו. אך, מאוחר יותר נראה שזה חלק ממזימה של אביו להאשים את האן ייהאן. הוא מציע לו גם לכסות את עלות הניתוח של סאוק - ג'ו ומעניק לו מתנה, שנראית כמו בקבוק יין, ומסתבר שהיא מלאה בכסף. האן מבקש להחזיר את המתנה, אך לא מספיק לפני שהעניינים מסתבכים.


כאשר הלב המיוחל מגיע, האן ייהאן עורך את הניתוח ומצליח. הוא הולך לנוח ונקרא שוב להשתלת לב לאח"מ כלשהו, שעבר תאונת דרכים, צריך השתלת לב ויש גם לו לב. החולה החדש איננו תורם איברים רשום וגו לא קיבל הסכמה ממנו, שכן עבר תאונת דרכים והיה מחוסר הכרה ולכן מסתבר שהניתוח היה הפרה של חוק השירות הרפואי.


בשל בקשת ד"ר גו, האן ייהאן עורך את ההשתלה, ובתור הערכה מקבל ממנהל בית החולים מפתח לחדר אורחים, שם מחכה לו ארוחה דשנה וכוס יין. הוא שותה ומאבד את הכרתו. כאשר מתעורר הוא מקבל טלפון שגיום סאוק ג'ו, מושתל הלב, חש ברע. הוא מגיע למקום ורואה אותו מחובר למכונת אקמו, שעושה בעיות. מנסים להציל אותו, אך הוא נפטר. בדיוק מגיעה למקום גיום סאוק יאנג ורואה כי אחיה נפטר ומתמוטטת. הם מוסיפים חטא על פשע בכך, שמבקשים תרומת איברים. אך, האן מבקש שיעשו נתיחה לברר מדוע החולה מת. הובטח לו שהנתיחה תתבצע ולאחר מכן האיברים יוסרו ממנו. הנתיחה מוכיחה רשלנות מצד האן ייהאן.


האן ייהאן מנסה לברר מיהו האח"מ אותו ניתח, אך נוכח לדעת, שביטלו את כרטיס העובד שלו ומביאים אנשי אבטחה שימנעו ממנו לגשת למקום.


האן ייהאן עומד למשפט על כך שאיבד את החולה ובעקבות כך גם איבד את רישיון הרופא שלו, למרות שמות החולה לא הייתה באשמתו, הואשם ברשלנות ואף ברצח. הם עורכים חיפוש בביתו ומוצאים את מזוודת הכסף הוא שכח להחזיר ולכן מואשם בכך שלקח שוחד. הוא נשפט למספר שנים בכלא ושם התמחה במשפטים והפך לעורך דין מומחה ברשלנות רפואית.


תוך כדי עבודתו כעורך דין, שעזר לאנשים שסבלו מרשלנות רפואית, האן ייהאן מנסה לחקור מה קרה ומהי האמת מאחורי מותו של המטופל שנפטר לפתע. הוא עובד עם ארוסתו לשעבר, שעובדת כתובעת במשפטים שהתנהלו על ידו, אך נפרד ממנה והם רק ידידים. הוא מקים מרפאה ומשרד משפטי עבורו, אוסף מספר אנשים שהוא בטוח בנאמנותם כלפיו ועובד עימם.


אנחנו מכירים גם את ג'יידן לי (שין סונג רוק), מאחוריו עומדת חברה מבקשת לרכוש את בית החולים בנסוק. הוא מכיר את האן ייהאן כאשר עזר לו ולחברתו אים יו-נה (לי ג'ו בין)לאחר שהשתמשו בסמים ומציע לו להיות עורך הדין של חברתו ובתמורה ישיג לו מחדש את רשיון הרופא. האן מסכים ואכן לאחר זמן מה הוא מקבל מג'יידן את הרישיון המיוחל וכרגע הוא יכול לעבוד שוב כרופא במרפאה שהקים ושם הוא עוזר לאנשים.


הסדרה מאוד ארוכה ויש בה הרבה פלאשבקים מהעבר. יש הרבה תיאורים משפטיים על האנשים שהאן יאן עזר להם וגם תיאורים רפואיים של העבודה בבית החולים. תוך כדי זה יש טוויסטים והפתעות שאיננו מצפים להם.


בסדרה יש אנשים טובים ואנשים רעים. בהתחלה הרעים מנצחים, אך לאט לאט המצב מתהפך. הכול מתברר בשני הפרקים האחרונים. הרעים באים על עונשם והטובים מנצחים. האמת היא, שיש הפתעות ולכן כדאי לצפות בסדרה. השחקנים טובים, יש מתח רב ועד לרגע האחרון כמעט אנחנו מצפים לראות מה יקרה.









bottom of page