ביקורת סדרה: בלשים רפואיים, BBC, 2020
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: בלשים רפואיים, BBC, 2020

הסדרה התיעודית "בלשים רפואיים" מרתקת מאוד. בעיות של אנשים עם מחלות נדירות ומאתגרות באנגליה מגיעות בעזרת ד"ר מייקל מוסלי ל-12 מומחים מתחומי הרפואה השונים. הוא מציג את הבעייה ומבקש שבעזרת הידע שלהם יציעו פתרונות לאנשים הסובלים ללא מענה למחלתם.


האושר של החולים לאחר גילוי מחלתם בלתי ניתן לתיאור. אנו רואים כיצד הרופאים משתפים פעולה ביניהם עד לפיתרון הבעיות המסובכות.


כך נפגוש את פול, שסובל מנפיחות בפנים עד שלא מצליח לפקוח את עיניו וגם מראה פניו השתנה לחלוטין. הוא מופנה לרופאים במספר תחומים, עד שרופאת העור מגלה את הסיבה לכך וגם מציעה פתרונות. נראה גם את ג'ודי, אישה לא צעירה, שסובלת מבחילות והקאות יומיומיות וירידה גדולה במשקלה. אף אחד לא מצליח למצוא את הסיבה עד להתערבות המומחים, הפעם הגסטרואנתרולוג, שמגלה בעיה מאוד נדירה, מנתח אותה והיא מקבלת תרופות ובא הקץ לסבלה.


ניל, שהיה חייל משוחרר ואדם בריא לחלוטין, בובל ממחלה שגורמת לגירוד עז בגופו ולשינוי בצבע עורו, שחלקו הופך ללבן וחלק אחר שחור. יש לו שכנה שעוזרת לו. התשובה מגיעה מרופאת העור שמזהה אקזמה חמורה ונותנת לו תרופות שמאוד מקלות על מצבו. עוד מתוארת קייטי, אם לשלושה ילדים, שהייתה אישה מלאה, שירדה בערך לחצי ממשקלה ומאוד סובלת ולא מצליחה לעבוד. גם היא מקבלת פיתרון תרופתי, ובסופו של דבר מצליחה אפילו לצאת לעבודה.


היילי, לעומתה הייתה בחורה רזה וחווה פתאום עלייה גדולה במשקל ונשירת שיער. שיתוף פעולה בין הרופאים מצליח לגלות את המחלה ולעזור לה להשתקם. לוטי, בחורה צעירה, סובלת מכאבי ראש עזים ואפילו חוותה אובדן ראייה בעין אחת. לאחר בדיקות והתייעצות מתגלה שבעייתה יותר פסיכולוגית והוא מקבלת טיפול.


קאריס סובלת מכאבים עזים, בעיקר בפרקים וחום גבוה והמון דלקות לעיתים קרובות. ייעוץ ותיאום בין הרופאים מוצא מהי מחלתה וכיצד פותרים את בעיותיה. אנדרו, שהיה בריא לחלוטין וחייל במשך שנים רבות, נפל יום אחד ונחבל בראשו. מאז החלו התקפים של פרכוסים עד לחוסר יכולת לתפקד. לא הצליחו לגלות מהי מחלתו עד שהנוירולוג מבין הרופאים גילה כי יש פרכוסים שאינם אפילפסיה, אלא נובעים מרקע נפשי - פוסט טראומה שלא טופה והוא סובל מכך. טיפול תרופתי בשילוב עם פסיכולוג פתר את בעייתו.


סדרה מעניינת ומרתקת, אנו מרותקים לגילוי של המחלות השונות והמיוחדות תוך כדי השילוב ושיתוף הפעולה בין הרופאים המומחים ביותר בתחומם.





bottom of page