ביקורת סדרה: וירג'ין ריבר, עונה 5, לפי הספר של רובין קאר, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: וירג'ין ריבר, עונה 5, לפי הספר של רובין קאר, 2023

הסדרה "וירג'ין ריבר" הגיעה כבר לעונתה החמישית, שיצאה בשנת 2023, והעונה השישית תצולם אף היא ותמשיך אותה.


בעונה החמישית מתרחשים דברים רבים ויש בכתבה ספוילרים למי שמבקש לא לדעת מה קורה בהמשך... ובכן, כרגע מל מונרו (אלכסנדרה ברקנרידג') נמצאת בתחילת היריון מג'ק שרידן (מרטין הנדרסון). הם חיים יחדיו ויש בדעתם גם להינשא. החיים נעימים בוירג'ין ריבר, והם אפילו נוסעים לטיול קמפינג עם אוהל וציוד לפיקניק. בבוקר, שמתעוררים, רואים מרחוק עשן מיתמר ומסתבר זה מגיע מוירג'ין ריבר, שהאש כמעט כילתה את כול בתי התושבים. רק הבר של ג'ק נשאר בזכות ההצלה של ג'ון פריצ'ר (קולין לורנס) ותושיתו הרבה. הניצולים מובאים לשדה וכך ניצלים.


הופ מקרי (אנט אוטול), שנפגעה לאחר תאונת דרכים, ולכן מחליטים כי היא לא מתאימה לשמש כראשת עיר. היא מוחלפת במישהו אחר, ניק (קית' מקצ'ני), ומקבלת את ליזי (שרה דוגדייל) כמטפלת שלה. במשבר של השריפה הגדולה היא מתפקדת יותר טוב מראש העיר הנוכחי , מארגנת את התושבים ואף מסדרת ידיד עם מטוס ריסוס, שיגיע ויעזור לכבות את השריפות ביחד עם חבריו בעלי המטוסים. ראש העיר הנוכחי, ניק, כל כך התרשם, שהבטיח לה להחזיר את התפקיד כשוועד המקום יתכנס.


בשריפה הגדולה מל עובדת במרפאה, למרות שביקשה לעזוב אותה לאחר שגילתה את הריונה. היא מתאמצת לעזור להמוני האנשים שהיו זקוקים לה, אך נוכחת לדעת שהיא איבדה את התינוקת שלה ונאלצת לעבור הפלה.


גם סיפורי אהבה מתהווים בוירג'ין ריבר. הראשון בין ליזי לנכדו של ד"ר ורנון (טים מתיסון), דני (קאי ברדברי), שנודע כי חלה במחלת הנטינגטון. בסוף העונה היא מגלה לו כי כנראה נכנסה להיריון.


סיפור אהבה שני הוא בוגר יותר, בין הרופא השני שעובד אצל ורנון - קמרון (מארק גהנימה) לבין מיוריאל (טריל רוטרי), שהחלה לעבוד כמנהלת המרפאה.


סיפור אהבה מתהווה נוסף מתרחש בין ג'ון מידלטון (קולין לורנס), ולאחר שפייג' ובנה עזבו את וירג'ין ריבר, לבין לוחמת אש שעובדת ככבאית ונקלעה לעיר בשם קאיה (קנדיס מקלור). יש בעיות בקשר הזה, שכן קאיה אמורה לקבל גט מבעלה בנפרד. הוא מבקש לנסוע איתה במסגרת העבודה לאלסקה, אך היא נשארת בהפתעה במקום על מנת לסייע בשיקום העיירה אחרי השריפה.


אנו נחווה גם פרידה בין ברי שרידן (זיבי אלן) לבן זוגה דן בריידי (בנג'מין הולינגסוורת'). דן עשה דברים רעים בחייו, אך כעת הפך למודיע משטרתי והוא מפליל את מלינדה, סוחרת הסמים וכול הכפופים אליה. הוא נמצא בקשר עם השוטר בעיירה - מייק ולנסואלה (מרקו גרזיני), שמפעיל אותו. נוצר קשר רומנטי בין ברי למייק, שמתחזק כאשר הוא נפצע תוך כדי המעצר של מלינדה ונמצא בבית החולים. אך בריידי לא נשאר לבדו, שכן מתחיל רומן איתו ועם ג'וליה (לוסיה וולטרס), אחת מנפגעות השריפה, שהוא עוזר לה ולבתה.


מה שסופר הוא רק חלק מהאירועים שהתרחשו בעיר הקטנה אך המרתקת הזאת. שאר האירועים ראויים לצפייה של עשרת הפרקים בעונה החמישית.


אנו נשארים בסוף עם סקרנות, שכן אחותה של מל (ג'ני קופר) מודיעה לה שקראה במכתבים שאימם השאירה, ושם מתגלה קשר שהיה לה בוירג'ין רביר, שבעקבותיו נולדה מל. בעונה הבאה מל תחפש מיהו אביה. מתגלה גם גופה תוך כדי הניקיונות והבדיקות לאחר השריפה, לא ברור של מי, אך היא לא תוצאה מהשריפה. אנו זוכרים כי ג'ון מידלטון עזר לפייג' להעלים את גופת בעלה שנהרג בשוגג. מעניין איך העניינים יתפתחו בנושא הזה.


סדרה מעניינת מאוד. יש עוד מה לראות וכדאי לצפות בה ולחכות לעונה הבאה, שכבר מתבשלת וכנראה שתעלה בעוד תקופה למסכינו.



bottom of page