ביקורת סדרה: מצב חירום: ניו יורק, נטפליקס, יוצרות: עדי ברש, רותי שץ, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: מצב חירום: ניו יורק, נטפליקס, יוצרות: עדי ברש, רותי שץ, 2023

הסדרה "מצב חירום: ניו יורק" נוצרה על ידי עדי ברש ורותי שץ, שבעברן יצרו כבר סדרות בתי חולים, במיוחד "לנוקס היל". הפעם הן הרחיבו את הסדרה לניו יורק סיטי, וכוללות מספר בתי חולים בעיר, כמו: לנוקס היל, המרכז הרפואי לילדים כהן, בית החולים האוניברסיטאי נורת' שור. בנוסף נראה את עבודת נהגות האמבולנסים וצוותי ה-גרינוויץ' ווילג' במסוק רפואי.


זוהי סדרת ריאליטי מסקרנת ומעניינת. יש בה רופאים מלנוקס היל שאנחנו הכרנו, כולל מנתחים נוירוכירורגיים, שעושים נפלאות ומצילים אנשים, כמו המקרה של זמרת אופרה שיש קריש דם במוחה וד"ר לנגר מטפל בכך. עוד מקרה קשה שמלווה אותנו במספר פרקים הוא של נער שירו בו והוא היה במצב קשה מאוד והם מטפלים בו בסבלנות רבה עד שמצליחים להציל אותו.


מקרה נוסף מעניין הוא של תינוקת שנולדה עם האיברים הפנימיים מעורבבים והם ממש בונים את הכול מחדש, שמים את ליבה במקומו הנכון, כבד, מעיים ואת זה יכולים לעשות רק רופאי ילדים מיומנים מאוד. הילדה ניצלת. עוד מקרה מרגש הוא של שוטר, שחברו תורם לו כלייה ולא רוצה שיידע. הדבר מתגלה, אך הכלייה נתרמת והם נפגשים בבית החולים והופכים להיות חברים לתמיד.


אישה צעירה הגיעה עם צהבת ומסתבר שהכבד שלה מאוד פגוע. היא עולה לראש התור להשתלת כבד ומוצאים כבד בבית חולים אחר. המסוק מופעל ויש ריצה אחרי הכבד. הוא מגיע בזמן בעזרת הצוות המיומן והאישה ניצלת.


הסדרה עוקבת גם אחרי חייהם הפרטיים של הרופאים, בעיקר הפאראמדיקיות והאחות שנמצאות בהיריון. רואים כיצד עורכים מסיבת טרום לידה לאחות מקנזי ושומעים את המחשבות של הפאראמדיקיות על תחושותיהן ועל הצורך לאזן בין העבודה לחייהן.


יש עוד הרבה מקרים מעניינים שמתרחשים בסדרה "מצב חירום: ניו יורק". מה שמעניין הוא, שחלק מהמקרים מתחילים ומסתיימים בפרק אחד, אך בקשים יותר אנחנו עוקבים במשך מספר פרקים ורואים את השיפור במצב המטופלים.


כול צוותי הרפואה מאוד אוהבים את תפקידם ומקצועם והם מיומנים מאוד. הם משתדלים להציל חיים גם במקרים קשים מאוד ולא תמיד מצליחים, אך מיומנותם הגבוהה עוזרת להם מאוד.




bottom of page