ביקורת סרט: רופא בהחלפה,במאי: טריסטן סגואלה, 2019
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: רופא בהחלפה,במאי: טריסטן סגואלה, 2019

הסרט "רופא בהחלפה" הוא סרט צרפתי מצחיק מאוד עם שחקנים מעולים. הוא מתאר כיצד בערב חג המולד רק רופא אחד בשם סרג' בכינויו מאנו מאני (מישל בלאן) הוא רופא אחראי על כול החולים באותו הלילה, העמוס לחלוטין. הוא מתחיל את המשמרת עם כאבי גב קשים, אך אין לו ברירה, כי אין לו רופא שימלא את מקומו.


בבית של אחד המטופלים הוא פוגש שליח פיצה בשם מאלק (חכים ג'מילי), שעוזר לו גם לפתוח את דלת הכניסה לבניין. מאוחר יותר, כנראה בשל הכאבים והגשם שיורד, הוא נוסע ובטעות פוגע שוב בשליח הפיצה, שבעצם לא ממש נפגע. מאלק עבר פעם קורס כלשהו של עזרה ראשונה, וכשמאנו צריך להזריק לעצמו זריקה נגד כאב הגב שלו, הוא מתנדב לעשות זאת ורק מחריף את הבעייה והרופא ממש לא יכול לזוז.


כאשר מאלק מתעכב, הוא שומע את הקריאות לעזרה מגיעות לרופא ואז צץ רעיון במוחו של מאנו - לו ולמאלק יש טלפונים ניידים עם אוזניות. מאלק יעלה לחולה והוא ייתן לו הוראות מה עליו לעשות. בהתחלה מאלק לא מתלהב, אך הוא מבקש לעזור למאנו, שקשה לו לזוז. הוא מסביר לו בקווים כלליים על החולה ועל הבעיות שלו. ברירת המחדל תהיה לשלוח את החולים לבית החולים. אחר כך הוא מסביר לו כיצד מקשיבים בסטטוסקופ ללב ומדגים. מאלק מחליף את בגדיו ומתחיל למלא את מקומו של הרופא.


המקרים, למרות הבעייתיות בהם, גורמים לנו לצחוק עד דמעות. מאלק הוא בחור מאוד חברותי ומשעשע. הוא משוחח עם המטופלים ומקסים אותם ומצליח לעזור להם עם עצותיו של מאנו. כך הוא מגיע לגבר עם כאבי בטן, שיש לו סתימה ברקטום שצריך לפתוח. הרופא יועץ לו לשלוח את החולה לבית החולים, אך בשל תחינותיו הוא עושה זאת בעצמו. במכונית הוא מנקה את עצמו ואת הריח הנורא בעזרת סבון נוזלי...


הוא גם מגיע לבית יפהפה, שם הילד חולה. מסתבר שאביו כירורג והוא עומד וצופה בו ומעיר הערות. מאלק מתרגז ורוצה לעזוב ואז האב מתחרט והרופא ומאלק מוצאים את הבעיה של הילד ופותרים אותה. מאלק גם ממשיך בשליחויות שלו ומביא שרימפסים לבית, בו הבחור צוחק עליו וגם נותן לו ציון נמוך. מאוחר יותר, הוא יקרא לרופא, שבמקרה זה גם היה מאלק. הבחור מבקש פתק מחלה, למרות שלא היה חולה ומאלק שולח אותו לבית החולים בתואנה שהוא חולה מאוד...


מאלק מגיע למשפחה בה כולם חולים ומקיאים. בבית הוא מתחיל לחוש ברע ומגלה כי יש הרבה דו תחמוצת הפחמן. הוא פותח את החלונות, נותן חמצן לבני הבית ומזמין אמבולנס שיפנה אותם. התפקוד שלו כל כך טוב, שכתבת בעיתון שמעה על הרופא שעובד בחג המולד ומתפקד מעולה והיא מבקשת לעשות עליו כתבה והוא ומאנו מתחמקים.


מאנו נרדם ומאלק נוהג במכונית למרות שאין לו רשיון. הפגישה הראשונה ביניהם הייתה אצל חברה של בנו של מאנו, רוז (סולן ריגו), שמת לפני מספר שנים והיא ניסתה להתאבד בבליעת כדורים. היא התאוששה ומבקשת שיגיעו לקחת אותה. מאלק עושה זאת, הם משוחחים והיא מוצאת חן בעיניו. רוז מספרת לו שבנו של מאנו נהרג ערב חג המולד ולכן איננו חוגג. בדרך לקחת אותה לביתה יש עוד קריאות חירום והיא לוקחת מונית אובר, שאיתה תגיע מהר יותר.


הקריאה האחרונה היא לאישה עם כאבי בטן. מסתבר שהיא נמצאת בלידה ומאלק מתעלף. היא לא מצליחה להעירו ומתקשרת לטלפון הראשון בנייד שלו, הלוא הוא של מאנו. מאנו מנסה להגיע ובינתיים מאלק מתאושש ולוקח את מאנו על כפיו למעלה והוא מיילד את האישה והיא יולדת בת.


בסוף הסרט רואים את מאלק פותח סוכנות מוניות וגם לומד רפואה והוא כבר בשנה השנייה.


סרט מקסים ומצחיק מאוד. מישל בלאן וחכים ג'מילי מעולים בתפקידיהם. הם מתפקדים כרופא וכעוזר שלו בצורה הכי מצחיקה שיש. כדאי מאוד לראות את הסרט.






68 צפיות0 תגובות
bottom of page