ביקורת סדרה: אומת הבתים הזעירים, בכיכוב: ג'ון ויסברת',זאק גיפין, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: אומת הבתים הזעירים, בכיכוב: ג'ון ויסברת',זאק גיפין, 2022

הסדרה הריאלית "אומת הבתים הזעירים"(TINY HOUSE NATION) החלה לפני מספר שנים ומאז יצאו ארבע עונות וכנראה שיהיו יותר.


גיבורי הסדרה הם ג'ון וייסבארת' וזאק גיפין, שהתמחותם היא בבתים זעירים וקטנים. הם מסתובבים במדינות השונות בארצות הברית ובונה לאנשים שבחרו או נאלצו לעבור לבתים הזעירים את בית חלומותיהם. שווה לצפות בסדרה, כי בשל הצורך לנצל כול מטר, הם ממציאים רעיונות מוצלחים, מעניינים ויצירתיים, שאפשר להשתמש בהם גם בבתים או בדירות רגילות.


כאשר הם מגיעים לאנשים שביקשו לעבור לבית זעיר, הם מנסים לראות כיצד חי בבית לפני המעבר. הם שומעים את בקשותיהם, גם המוזרות והמיוחדות ביותר, ומנסים להיענות להם. בדרך כלל הם מצליחים והלקוחות מרוצים ממה שקיבלו. הכולגם נעשה בזמן מאוד קצר, כשבוע, עם אנשי מקצוע שעוזרים להם לסיים את המטלות בזמן.


כך, למשל, הם נסעו לארקנסו, לחוות חזירים. הזוג נסע הרבה שכן עיסוקם היה מירוצי חזירים. הם גרו סמוך לחזירים ושמעו את הרעש שלהם וגם הריחות לא היו נעימים. לקראת פרישה ברצונם להסב אוטובוס שקנו לבית בו יגורו. הם מעצבים את האוטובוס מחדש, וממלאים את רצונה של האישה באמבטיה, אותה הם מרכיבים בחוץ על דק שבנו וגם הרכיבו מתקן מיוחד שיסתיר אותה כאשר תתרחץ. הם סדרו בחוץ מטבחון ושולחן גדול, שיספיק להם לארח את חבריהם.


ג'ון וזאק עזרו גם לכבאים שביתם נשרף בשריפת יער ולא נותר להם דבר. ע השטח הם בונים בית זעיר. לידיהם הם בונים בחוץ מגרש משחקים וגם בריכה קטנה.


למשפחה אחרת של אם ושני ילדיה, שביקשו שני בתים זעירים, האחד לאם ובנה הצעיר והשני לבנה המבוגר יותר, הם חושבים איך ליצור קשר בין הבתים ויוצרים דק שהוא מעין מרפסת עם שולחן וכיסאות. לבן שגר לבד הם יצרו בית ובו מקום למשחקי מחשב אותם כה אהב.


זוג שעמד להתחתן בעוד כשבוע והחל לבנות בית זעיר, אך לא סיים אותו, מקבל בית מושלם תוך זמן קצר. הם נוסעים עם הבית למיין על מנת להתחיל את חייהם ומאוד מרוצים.


יש כאלה שהבית שלהם נמצא במקום קבוע ויש כאלה שמבקשים לנסוע איתו והוא על גלגלים. המטרה בנסיעה היא, שהדברים יהיו מספיק יציבים על מנת שלא יעופו בדרך ויתפזרו.


המון סיפורים מסוגים שונים קיימים בתוכנית הזאת וכדאי מאוד לצפות בה. כדוגמת הזוג שיש לו שלושה ילדים, שניים עזבו את הבית ועל מנת לממן את לימודי הבת הצעירה הם מכרו את ביתם ומוכנים לעבור לבית זעיר. בקשתם הייתה לדאוג לכך, שתהייה מיטה לכול אחד מהילדים כשיגיעו לבקר. הם יוצרים מיטה שנכנסת לקיר ונראית כמו ארון והיא גבוהה וקרובה לתקרה. כך לכול אחד יש מקום משלו.


למשפחה בה הילד הצעיר אוהב פארקור הם בונים לו בית על העץ וטרמפולינה ומתקנים לפארקור ליד הבית בנוסף לבית הזעיר שמשמש את כול המשפחה.


הרעיונות שלהם נוצרים מתוך צרכי המשפחות להם עוזרים. יש כאלה עם המון בגדים ונעלים, שבנו ארונות מאחורי המדרגות ולאחרים השתמשו במדרגות לאיחסון דברים. במשפחה בה הילדה הצעירה אוהבת בלט הם בנו מראה מתקפלת ועמוד אנכי כדי שתוכל לרקוד. אצל אחרים בנו מיטה גבוהה יותר ומתחתיה בצד אחד שמו את ההליכון של האישה ובצד השני את הגיטרה של הגבר. גם שולחנות שנראים קטנים נפתחים כמו בקסם לשולחנות גדולים ורגילים בהם אפשר לאכול ברווחה. זוג שאוכל בסלון קיבל ספה, שמתחתיה יוצרים שני שולחנות קטנים שניתן לאכול עליהם.


סדרה שבהחלט שווה לראות, להינות, להתפעל מהרעיונות היצירתיים ומהפתרונות שהם מוצאים לבקשות של האנשים וגם אלה מרוצים מאוד ומתפעלים מהתוצאות שמשביעות את רצונם.




bottom of page