ביקורת סדרה: אדוארד היקר, יוצר: ג'ייסון קסימס, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: אדוארד היקר, יוצר: ג'ייסון קסימס, 2023

אפל טי וי מצליחה להוציא סדרות איכותיות. אין ספק שכמה מהן זכו להצלחה עצומה יחסית לכמות השחרורים שהם מוציאים לשוק הסטרימינג בשנה.


בסדרה "אדוארד היקר" לב העלילה עוסק בילד בן 12, שכל משפחתו נהרגה בתאונת מטוס והוא משתקם אצל דודיו תחת סיקור בלתי פוסק של התקשורת.


הסדרה "אדוארד היקר" מלאה כולה ברגש ואין סוף עלילות משנה, שכל אחת מהן סוחטת דמעות ורגש. אין ספק שיש כאן מעין מניפולציה להוציא רגשות מהצופה, אבל כזאת שמבוימת במיומנות ומצליחה בהחלט לשרת את המטרה הראשית והיא לרגש.


הסדרה "אדוארד היקר" נעה בין עבר להווה והיא עוסקת בניסיונות בלתי פוסקים להעניק נפח דרמטי לדמויות שהן חלק מחייו של הדמות הראשית. מדובר על נער רגיש, שהיה בחינוך ביתי בשל בריונות, כך שגם ככה מדובר על טיפוס שלא קל לו להתמודד עם העולם.


למרות שיש בסדרה "אדוארד היקר" רגעים כנים ויפים, יש בה פחות דיאלוגים מביכים ונוסחתיים, שנראה כי בעיקר נכתבו על ידי בינה מלאכותית. יש כאן ניסיון כנה ודי מוצלח להתמודד עם נושא כבד וקשה של אובדן ועיבודו, אולם חוסר הנכונות להניח מעט מהדרמה פוגעת ב"אדוארד היקר".


הניסיונות להוציא בכי מהצופים, יוצרים לפעמים רגעים מלאכותיים ולא נעימים, מעין לחיצה בלתי פוסקת על בצל מלאכותי, שמטרתו להוריד לנו דמעות. אבל מצד שני, הרגעים היפים מצליחים לחפות על הבעיות.




ראה גם:

הסדרה אני גרוט

bottom of page