top of page
לוטן דיקר

פרידה מהזמרת והשחקנית אוליביה ניוטון ג'ון (1948 - 2022)

כמות ההספדים ששטפו את הרשת לאחר מותה של כוכבת העבר אוליביה ניוטון ג'ון מסרטן השד בגיל 73 היא פשוט יוצאת דופן. כל מכריה ומי שפגש אותה בחייה, דיבר על אישה נעימה וטובת לב. העובדה שלא התגלו עליה לכלוכים, יוצאת דופן בימינו.

לכל אורך הקריירה שלה אוליביה ניוטון ג'ון הייתה בלב הקונצנזוס, מחבקת אותו ומעולם לא עוזבת. היה לה מראה מלבב, בצעירותה נחשבה לאחת מהנשים היפות בעולם. גם לפני שהופיעה ב"גריז", הכוכבת האוסטרלית שרה שורה של להיטי פופ מיינסטרים, שהגיעו למקומות סבירים במצעדים של אותה התקופה.

אין ספק שהמחזמר "גריז", שעובד לסרט ב- 1978, היווה את פריצת הדרך שלה למיליוני מעריצים ברחבי העולם. השירים זיכו אותה בגראמי והביאו אותה להצלחה כמעט פנומנלית. למרות שזכתה בלב הקהל, המבקרים מעולם לא התרשמו במיוחד מכשרונה כזמרת וגם כשחקנית.

ב"גריז" ניסתה אוליביה ניוטון ג'ון להשיל עליה את תדמית הילדה הטובה, בכך ששיחקה את סנדי שהתאהבה בדני החתיך, הבריון של השכבה. הסרט, שהפך לאחד המצליחים בהיסטוריה של מחזות הזמר, עד היום זוכה למחוות מהדור הצעיר.

הקריירה של אוליביה ניוטון ג'ון אחרי "גריז", ידעה הצלחות מועטות, למרות שהיא חתומה על אחד מהלהיטים הגדולים של שנות השמונים. לכל אורך הקריירה שלה, שהייתה בעיקר שירי רוק רך, היא שמרה על בסיס מעריצים קבוע, שהמשיך לקנות את האלבומים שהוציאה.

כמוזיקאית אוליביה ניוטון ג'ון היא ללא ספק הצלחה, עם מכירות של קרוב למאה מיליון אלבומים ומספר פסקולים לסרטים שיצרו להיטים. קריירת המשחק שלה, לעומת זאת, אחרי "גריז" מעולם לא הצליחה להמריא ואפילו דעכה לאורך שנות השמונים. למרות שאוליביה ניוטון ג'ון טיפחה תדמית נקייה, היא לקחה חלק בשורה של רומנים עם גברים ידוענים ואף התחתנה שלוש פעמים.

בשנת 1992 חייה השתנו לאחר שהתגלה בגופה של אוליביה ניוטון ג'ון סרטן השד. היא נלחמה במחלה והמשיכה לנצח במשך שלושים שנה, עד שהוכרעה סופית בשנת 2022. היא הקימה קרן למחקר ואף אגף שלם בבית חולים. אוליביה ניוטון ג'ון תרמה תרומה עצומה לחקר הסרטן בזכות כספים רבים שגייסה לאורך השנים.

לניוטון יש בת אחת בשם קלואי רוז לטנצי, שגם נלחמה במחלת האנורקסיה ואף ניצחה. אוליביה ניוטון ג'ון תמיד הפגינה חיבה וחמלה כלפי אנשים, שהוקירו את גישתה החיובית לחיים. לכל אורך חייה אוליביה ניוטון ג'ון חיבקה את הקונצנזוס ושגשגה בו, כשנשאלה על כך ענתה: "אין רע באהבה גם אם היא נובעת מהצלחה מסחרית".


ראה גם:

28 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page