ביקורת סרט: ג'ודי: מעבר לקשת, במאי: רופרט גולד, 2019
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: ג'ודי: מעבר לקשת, במאי: רופרט גולד, 2019

הסרט "ג'ודי: מעבר לקשת" מביא את התקופה האחרונה בחייה הקצרים של ג'ודי גרלנד. ג'ודי הייתה כבר כבויה,

מכורה לכדורים ולאלכוהול, לאחר ארבעה בעלים ושלושה ילדים מ-2 בעלים שונים. היא מחליטה כשירת הברבור לצאת למסע הופעות בלונדון, שאחריו נפטרה ממנת יתר לאחר כחצי שנה והיא רק בת 47.


רנה זלווגר זכתה על הסרט בפרסים רבים, כולל פרס האוסקר. לסרט חיפשו שחקנית שגם יודעת לשיר, ולמרות שרנה לא דמתה בכלל לג'ודי גרלנד, הם בחרו בה בשל כישרון השירה שלה והיא גם עברה פיתוח קול לצורך הסרט.


האיפור שינה את השחקנית רנה זלווגר לחלוטין. התאימו לה שיער קצר ושחור ואיפור מיוחד עם אודם אדום בוהק. היא גם שרה את שיריה של גרלנד בסרט. אמנם, אין לה כזה קול מדהים, אבל אפשר לייחס זאת לזמרת השחוקה, האלכוהוליסטית והמכורה לתרופות, שגם קולה כבר השתנה ולא היה כבעבר.


הסרט בנוי עם פלאשבקים לעברה של גרלנד, כשהייתה בת 16 בלבד כאשר שיחקה ב"הקוסם מארץ עוץ". את גרלנד בצעירותה משחקת שחקנית צעירה (דרסי שו) שנבחרה בשל דמיונה לגיבורת הסרט. כבר אז אולפני הסרטים שלטו בה, במה שאוכלת, כיצד מתלבשת, נתנו לה תרופות ועוד. היא ניסתה למרוד, אך לא הצליחה.


רנה זלווגר נכנסה לדמותה של גרלנד בצורה מושלמת. היא נראית ממש סובלת ומתענה כאשר חשה שהיא דועכת. גם בתקופה הקשה הזאת עדיין נותר בה חוש ההומור וניצוצות של כריזמה. כך, כאשר העוזרת שניתנה לה למסע ההופעות, רוזלין (ג'סי באקלי) מבקשת לעשות לה הפתעה בצורת עוגה, גרלנד מבקשת ממנה לפרוס אותה, שכן לאחרונה, בכל פעם שפרסה עוגה, פתאום מצאה את עצמה נשואה.. היא התכוונה לנישואיה המפתיעים למיקי דינז, שהיה צעיר ממנה בהמון שנים, והבטיח לה הבטחות שונות, שבסוף לא התממשו ולא התקיימו בפועל.


ההופעה האחרונה מתקיימת לאחר שהיא לא יכלה להופיע ולקחו במקומה את הזמר לוני דוניגן. היא מחליטה בכול זאת לעלות ולשיר, אך בשיר "אי שם מעבר לקשת" היא נשברת, אך כול הקהל עומד על רגליו ושר במקומה. היא מבקשת שיבטיחו לה שלא ישכחו אותה.


השחקנים:


ג'ודי גרלנד - רנה זלווגר - נולדה ב-25 באפריל 1969, שיחקה ב-יומנה של בריג'ט ג'ונס, ג'רי מגווייר, קולד מאונטיין ועוד. זכתה בפרסים רבים כולל האוסקר.


מיקי דינז - פין וינטרוק - נולד ב-28 באוקטובר 1984, שיחק בסדרה ראצ'ד, ובסרטים - לא נשבר, מכונת הכסף ועוד.


רוזלין ווילדר - ג'סי באקלי - נולדה ב-28 בדצמבר 1989, שיחקה ב-צ'רנוביל, אני חושבת לגמור עם זה ועוד.


ג'ודי גרלנד הצעירה - דרסי שו - נולדה ב-17 באפריל 2002, שיחקה בסרט הפרחחים ועוד.


ליזה מינלי - ג'מה לאה דברו - נולדה ב-9 באוגוסט 1990, שיחקה ב-שושלת טיודור, חוקים משלה ועוד.




bottom of page