top of page
  • יונה

ביקורת סרט: שומר הראש והמתנקש, במאי: פטריק יוז, 2017

הסרט "שומר הראש והמתנקש" מפגיש שני כוכבי קולנוע גדולים, את ראיין ריינולדס שמשחק את שומר הראש ואת סמואל לי ג'קסון הענק כמתנקש. השילוב ביניהם מאוד מצליח ומביא להרבה אקשן והמון צחוק. חוברת אליהם שחקנית מעולה שלישית, שמגלמת את אשתו של דריוס קינקייד (ג'קסון), סוניה (סלמה הייק), שיושבת בכלא על לא עוול בכפה ורק כדי להרתיע את בעלה, והחגיגה גדולה.


בתחילת הסרט אנו מכירים את שומר הראש מייקל ברייס, שהוא מעולה בתפקידו ומעולם לא איבד לקוח. הוא צריך להעביר בבטחה סוחר נשק יפני בשם טאקאשי קוראסווה (צואיוקי סאוטום) עד למטוס כדי שיחזור ליפן מולדתו. הוא מצליח להעביר את הסוחר עד למטוסו, הוא עולה עליו ולפתע מישהו יורה בו דרך חלון המטוס היישר לראשו והורג אותו. הדבר מזעזע את מייקל, שכן המומחיות שלו מוטלת בספק והוא סבור כי בת זוגו, אמיליה רוסל (אלודי יונג) בגדה בו. היא הייתה היחידה לה סיפר על משימתו ולכן בטוח שהיא הלשינה ועוזב אותה.


מאז עברו חלפו שנתיים בעוד מייקל עוסק בקטנות. אז מראים את ולדיסלב דוקוביץ' (גארי אולדמן) מבלארוס, שהוא רודן אכזרי מאוד, שנתפס ומועמד לדין בהאג, בבית הדין הפלילי הבינלאומי. קיימת בעייה עבור התביעה, שכן מתוך בית הסוהר דוקוביץ' מפעיל את אנשיו וכול מי שיכול להעיד נגדו מחוסל. נותר רק עד אחד ויחיד, הלוא הוא דריוס קינקייד (סמואל לי ג'קסון), מתנקש ידוע, אך הכיר את דוקוביץ' ומעלליו. האינטרפול מבטיח לו שאם יעיד, אשתו סוניה תשוחרר מהכלא, למרות שהיא לא חטאה. בשל כך הוא מסכים לתנאיהם.


האחריות להעברת קינקייד מועברת לאמיליה רוסל, שהיא עדיין לא בכירה באינטרפול. מוקצים לה אנשים טובים ומובטח לה שהם הכי מומחים בתפקידם ועליהם להגיע להאג בזמן מוקצב. הם מתחילים לנסוע ולפתע נתקלים באש צולבת, שהורגת את כול המלווים, חוץ מקינקייד שנפצע קשה ומאמיליה שהצליחה להרוג את כולם. היא נזכרת שיש באיזור בית בטוח והם הולכים אליו. קינקייד מצליח לנתח את עצמו ומוציא את הכדור שחדר לרגלו, אך מאבד הרבה דם. היא חושבת על המקרה ומבינה כי מישהו מתוך האינטרפול בגד וגילה את דרך ההעברה לדוקוביץ' ואנשיו. היא נזכרת בברייס ומאחר שסומכת עליו, מבקשת שיגיע עם שקיות דם ועוד כמה דברים על מנת לעזור להם. היא אומרת לו שזה יעזור לו לשקם את שמו.


ברייס מגיע ומחבר את קינקייד לשקיות הדם עד שהוא מתאושש וחש טוב יותר. הם יוצאים לדרך אפופת בעיות וחיילי אויב. בתחילה הם נוסעים ברכב של ברייס, אך לאחר זמן מה נוטשים ועוברים לרכב אקראי אחר. ברייס רואה שעוקבים אחריו ולא מבין איך, עד שמסתבר שקינקייד לקח את הנייד שלו והם עקבו אחריו. הוא זורק את הנייד והולכים ברגל, עד שנתקלים במכונית עם נזירות עליזות והנהג שלהן לוקח אותם למעבורת לאמסטרדם. בדרך כמובן הם הורגים אנשים של דוקוביץ', שמסתבר שהם רבים מאוד.


הם מגיעים לאמסטרדם וקינקייד בורח לברייס וקונה פרחים לסוניה, שבדיוק חגגה את יום הולדתה. ברייס מוצא את המתנקש הסורר והם ממשיכים בדרכם תוך כדי חיסול עוד כמה מחייליו של דוקוביץ'. שיחה עם קינקייד מביאה להתוודות של האחרון כי בעצם הוא חיסל את קוראסאווה, כי חשב שהוא רע והוא עשה זאת בצליפה ממרחק של כ-300 מ'. ברייס כועס עליו מאוד, שכן נודע לו כי אמיליה לא בגדה בו ואהבתו אליה מתעצמת והוא מדבר עליה רבות.


אך, ברייס עוקב אחרי קינקייד והוא רואה כי עוד חיילי דוקוביץ' מתנכלים לו והוא בורח להם בסירה. הוא לוקח אופנוע ונוסע ובדרך הורג חלק מהם, עד שבמקרה נתפס ומעונה על ידם. קינקייד, שהתרגש שברייס עזר לו, מגיע למקום בו שהה ברייס וחילץ אותו מהעינויים ומהשובים. הם לוקחים רכב, ולמרות שרודפים אחריהם, בדרך לא דרך הם מגיעים לבית המשפט, שם מראה קינקייד לשופטים ולאחרים תמונות איומות ממעללי דוקוביץ'. כאן מתגלה האופי של קינקייד, שכן הוא אומר שמשום שדוקוביץ' פגע בחפים מפשע וגם בנשים ובילדים, הוא סירב לשתף איתו פעולה. הוא הראה שיש לו מצפון, אפילו שהוא מתנקש והרג רבים, אך כולם היו פושעים שהגיע להם למות.


דוקוביץ' מורשע, אך לפני שבבית המשפט מצליחים לעשות משהו, הוא מודיע לאנשיו להרוס את בית המשפט עם משאית נפץ שהכינו מראש. בינתיים אמיליה רוסל, שמבחינה בפציעה בכף ידו של מפקד האינטרפול (יואכים דה אלמיידה), רואה שהוא מנסה לברוח ומבינה שהוא החפרפרת של דוקוביץ' וגילה לו על התוכניות להובלת קינקייד לבית המשפט. היא רודפת אחריו ומתעמתת ומכניעה אותו.


נאמנות אנשי דוקוביץ' נמשכת, אך ברייס, שמגן על קינקייד בגופו נפצע. האחרון רץ אחרי דוקוביץ' לגג, שם אמור לחכות לו מסוק. הוא מצליח לפוצץ אותו וגם לפצוע את דוקוביץ' עד שהוא מעיף אותו מהגג.


בסוף רואים שסוניה שוחררה מבית הכלא, וקינקייד, שנכלא במקומה מצליח לברוח. הם רוקדים צמודים בבר אפלולי ולא שמים לב, כי מסביבם יש מכות של הנמצאים בפאב ואפילו מצליחים להצית מישהו. הם בעולם שלהם ואף אחד לא מפריע למנוחתם.


סרט חביב, מלא אקשן מטורף עוצר נשימה. יש המון הומור, שבעיקר נובע מההבדלים בין ברייס לקינקייד. הם מסתדרים וגם רבים, אך עוזרים האחד לשני כשיש צורך בכך.


לסרט הזה יצא המשך בשם "שומר הראש ואשתו של המתנקש" בשנת 2021.


ראה גם:

הסדרה הטירון



13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הסדרה הארטלנד מתחדשת לעונה 14

בסדרה האהובה "הארטלנד" יצאו עד היום 13 עונות מרתקות ומעניינות. הסדרה מספרת על משפחת פלמינג שמתגוררת בקנדה בחבל האדסון ויש לה חוות סוסים,...

bottom of page