top of page
יונה

ביקורת סרט: סיפור יוצא דופן, במאית: מרינה סרססקי, 2019

הסרט "סיפור יוצא דופן" הוא סרט ספרדי, מצחיק עד דמעות. מסופר על כפר קטן ונידח בהרים בשם פואנטחואלה דה אריבה אי שם בספרד. הרבה מתושביו עזבו אותו, ובתחילת הסרט רואים על בתי הכפר המון שלטים למכירה. נשארו בו רק אנשים מבוגרים, נער אחד ובחור צעיר שאהובתו נטשה אותו והוא סגור בביתו. גם ראש הכפר נעלם, אך אשתו הנמרצת תרזה (כרמן מאצ'י) נשארה והיא מנסה לחשוב כיצד לעזור, מאחר והכפר עומד בפני איחוד עם פואנטחואלה תחתית, שם יש אנשים שהם לא אוהבים. מתגלה שגם בעלה לשעבר רוצה להיות סגן ראש הכפר לאחר שעזב ועשה השתלת שיער כדי להיראות טוב יותר.


יום אחד מגיעה בטעות לכפר חבורה של ארבעה כהי עור שנראים כמו אפריקנים או אינדיאנים, כמעט לא לבושים בשלג הכבד שירד. רק כובעים עם נוצות, מחלצות על אבריהם ומשהו על החזה. השוטרים שעברו בכפר הזהירו אותם מפני פושעים ואם יראו אותם שיסגירו אותם לשלטונות.


אך, החבורה של ארבעה גברים ואישה מגיעה לכפר ותרזה וחיימה (פפון ניאטו) רואים אותם. הם חוששים מהם בתחילה, אך רואים שהם רועדים מקור ואין עליהם נשק. לכן הם מתקרבים אליהם ומזמינים אותם להיכנס הביתה. מסתבר שהם מהגרים, שעבדו בבית מרזח וכנראה ששימש גם בית בושת כרקדנים והחליטו לברוח משם ולהגיע לעיר. בטעות הגיעו לכפר, ושם פגשו את תרזה וחיימה.


תרזה הוגה רעיון יוצא דופן. חסרים להם בכפר מספר אנשים כדי להשאירו עצמאי ולא לאחדו עם כפר אחר, וזאת בדיוק הכמות שחסרה להם. היא נותנת להם בגדים שהיו של בעלה לשעבר עם סוודרים מצחיקים שבכפר סרגו, אוכל ושתיה ובשיחה עימם מסתבר שהם גם יודעים קצת ספרדית. לאט לאט מגיעים עוד תושבים ותרזה מחלקת את הזרים לבתי התושבים.


הבחורה ששמה לטישה (מונטסה פלה) בוחרת ללכת עם הבחור שננטש מאהובתו, גווירי (חון קורטחנה), אזקיל (מלקולם סיטה), שמסתבר שהיה מורה בעברו נשאר אצל תרזה, ושוקרה (ריקרדו נקוסי) וקלולו (ג'ימי קסטרו) בחרו להישאר ביחד אצל אנקרניטה (קיטי מנוור) וחיימה.


בלילה הראשון יש עדיין חששות משני הצדדים, אך מהר מאוד הם מתרגלים להיות יחד. באסיפת הכפר תרזה מכירה לאנשי הכפר את ארבעת הזרים. הם לא מאושרים, אך כאשר הם מתחילים לעבוד איתם, האווירה מפשירה. עוד בן כפר נפטר והמצב הופך לקשה יותר, אך הארבעה יכולים למלא את המכסה לכמות האנשים שתתגורר שם על מנת שיקבלו רופא, מפנה שלג ועוד הטבות קטנות.


תרזה מחליטה שהם יערכו אירוע גדול ויזמינו את הכפר הסמוך, פואנטחואלה תחתית. הם מתאמנים על ריקוד שהיה מאז ומתמיד. אך, הארבעה, שהיו רקדנים מקצוענים בעברם, משפרים אותו ומתקנים את הערב. אך, מאחר שראש הכפר שלהם מקנא, הוא מזמין את המשטרה שתיקח את המהגרים. כאשר הם מגיעים באופן ספונטני תרזה אמרה שתתחתן עם אזקיל, אנקרניטה ביקשה להינשא לשוקרה, חיימה, שיצא מהארון, יתחתן עם קלולו וגווירי יתחתן עם לטישה. כרגע אין לשוטרים מה לעשות והם עוזבים.


בסוף רואים את הכלות, כולל קלולו, בשמלות כלה והן זורקות את הזרים המסורתיים כפי שנהוג בכל חתונה והכפר ניצל ונשאר עצמאי.


הסרט הוא קומדיה מצחיקה, אך דנים בה בנושאים חשובים, מלבד הכפרים הנידחים בספרד, גם בהגירה ובמהגרים המסכנים והיחס אליהם וגם בהומוסקסואליות וביציאה מהארון. יש בסרט ביקורת חברתית, אך היא מכוסה בהמון הומור ושחקנים מעולים בהחלט ומשחק נהדר.



ראה גם:

Comments


bottom of page