ביקורת סדרה: זכרי אלפא, נטפליקס, יוצרים: אלברטו קבלרו, לאורה קבלרו, דניאל דוריאדור, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: זכרי אלפא, נטפליקס, יוצרים: אלברטו קבלרו, לאורה קבלרו, דניאל דוריאדור, 2022

עודכן: 12 בינו׳ 2023

עוד סדרה שאינה אמריקאית , הפעם מגיעה אלינו מספרד. היא מנתצת את התדמית של הגבר המאצ'ו, עושה מכך צחוק והופכת אותו לסיטקום מהנה עם הרבה קריצות הומוריסטיות וגם לא מעט ביקורת חריפה על המין שעד לא מזמן שלט בכדור הארץ.


ישראלים יוכלו לזהות את הדמויות עם "רמזור" המיתולוגית, מעין קומדיה לא מציקה מדי, שמצליחה להצחיק בעיקר בזכות תזמון מוצלח. הגברים הם מעין דינוזאורים המנסים להסתדר בעולם משתנה, שהם כבר לא מצליחים להבין את הכללים החדשים וכושלים בלשונם ובהתנהגותם פעם אחר פעם.


הסדרה "זכרי אלפא" עוקבת אחרי ארבעה חברים, פדרו, ראול, לואיס וסנטי, שכל אחד מהם ונסיבותיו מובילות אותו לחשוב שהעולם שהוא הכיר כבר לא קיים. החל מפדרו, מנהל הטלוויזיה, שכל הזמן מסתבך בשל גבריות יתר, ולואיס, השוטר, שאשתו כל הזמן גוררת אותו בניגוד לרצונו לטיפול זוגי, שהוא ממש שונא.


לא מדובר על סדרה מבריקה, שכל הזמן מצליחה להצחיק, אלא בסיטקום חביב, שיש לו רגעים טובים וגם אלו שפחות. יש כאן פירוק של הזכריות הספרדית המפורסמת, המאוד מזרח תיכונית וגם מאצ'ואיסטית שהייתה ידועה כך במשך הרבה מאוד שנים.


מי שאוהב קומדיות שעוסקות במאבק בין המינים, יכולו למצוא בסדרה "זכרי אלפא" הרבה רגעים מגוחכים, שמצליחים גם להצחיק וגם לגעת.



ראה גם:



bottom of page