top of page
לוטן דיקר

ביקורת סרט: טייסת משנה, במאית: אן זוהרה ברשאד, 2022

הכל סופר על הפיגוע של מגדלי התאומים, החל מסרטים, ספרים, עשרות נקודות מבט, ועוד תוכניות דוקו שונות ומשונות. הנרטיב של קיצונים מוסלמים, שהחליטו להתפוצץ על המגדלים, מעולם לא אותגר ולא היה ניסיון אמיתי להתחקות אחר עברם של המחבלים.

אחת מהמפגעים, אסלי שמה, היתה סטודנטית בגרמניה, מדינת החופש וזכויות האדם. למרות שהייתה לה אהבה ואפילו עתיד לא רע בכלל מבחינה כספית, היא החליטה להקצין ולהפוך להיות טרוריסטית. הסרט "טייסת המשנה" עוקב אחרי סיפור אהבתה ופנייתה לדרכים, שהם בניגוד לחינוך שהיא קיבלה בילדותה.


רבים התאכזבו מהסרט, שבוחר להראות את הצד האנושי וגם הסיבות שבגינן הטרוריסטית פנתה לכיוון קיצוני. בנוסף, יש כאן זוויות נוספות, כמו זו של אהובה סעיד, שחלם להיות טייס והפך לנבגד ומאוכזב.


למרות שיש כאן תסריט חכם ורגיש, נשאלת שאלה כבדה, האם אדם שהיה שותף בטבח של אלפי אנשים, ראוי להבנה או אפילו למחילה. הסרט "טייסת משנה" לא מספק תשובות, אבל בהחלט מעלה הרבה מאוד שאלות.


יש כאן זווית חדשה ומאתגרת, שטרם ראינו בסרטים על פיגועים. אין ספק שמבחינה קולנועית יש ל"טייסת משנה" הרבה מאוד להציע, וגם יותר מעשרים שנה אחרי ניתן להסתכל על האירועים בזווית שונה.


למרות זאת, זה מעורר דיונים עזים על מהות הרשע בעולמנו ועל הקצנה דתית והאם לגדול בתרבות מערבית מעדן את השנאה כלפיה.


ראה גם:

הסדרה בוגד

23 צפיות0 תגובות

Comentários


bottom of page