ביקורת סדרה: תחנה 19, מפיקות: סטייסי מקי, שונדה ריימס ובטסי בירס, 2018 - עונה 4, 2020
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: תחנה 19, מפיקות: סטייסי מקי, שונדה ריימס ובטסי בירס, 2018 - עונה 4, 2020

עודכן: 19 בנוב׳ 2021

הסדרה "תחנה 19" יצאה מבית מדרשה של מפיקת העל שונדה ריימס. לאחר הצלחתה של הסדרה "האנטומיה של גריי" יצאה סדרת בת בשם "מרפאה פרטית" שגם היא עסקה ברופאים ונמשכה מספר עונות.


הסדרה הנוכחית עוסקת בכבאים בעיר סיאטל, מקום התרחשותה של "האנטומיה של גריי". הקשר בין הסדרות נוצר בדמותו של ד"ר בן וורן (ג'ייסון ג'ורג') בעלה של ד"ר ביילי, שהחליט שהוא רוצה להחליף מקצוע ולהיות כבאי במקום רופא. בסדרה יש הופעות אורח של השחקנים מ"האנטומיה של גריי", כמו: ד"ר ביילי, מרדית ועוד כדי לחזק את הקשר בין הסדרות.


ד"ר בן וורן מצטרף לכבאי סיאטל היישר מבית החולים, שהחליף את שמו מספר פעמים ובסוף נקרא "גריי סלואן ממוריאל". בתחנה 19 בן הוא חדש, ולמרות ניסיונותיו להדגיש את עברו כרופא מומחה, הכבאים בתחנה מתייחסים אליו כטירון ומטילים עליו את העבודות הקשות ביותר, כמו: ניקיון. עליו להרוויח את המוניטין שלו. רואים שיחה בינו לבין אשתו, ד"ר ביילי, בבית החולים, וכשמתלונן על הקשיים של ההתחלה, היא נותנת לו עצה לעשות מה שאומרים לו, לא להתרברב ובסוף הכול יסתדר. הוא מתנהג לפי עצתה ובאמת מהר מאוד מוצא את מקומו. בן גם חש ונוכח לדעת, שההתנהגות בשטח איננה דומה לבית החולים, כאשר הם נמצאים במשימה בה נפגע מישהו והכבאי שאיתו מונע ממנו לעשות מה שנהוג בבית החולים, ובכך מציל את חיי הפצוע.


בתחנה 19 האחראי והמנהל הוא פרואיט הררה (מיגל סנדובל), ובין הכבאים נמצאת גם בתו האמביציוזית - אנדראה הררה (יאינה לי אורטיז). סגנו הוא ג'ק גיבסון (גריי דיימון), שגם בן זוגה של אנדראה, שמסרבת לטבעת שרצה לתת לה. באחת המשימות של שריפה משתתף גם פרואיט, שנפצע והכבאים שאיתו הצילו אותו. בבית החולים גילו שיש לו סרטן והוא זקוק לטיפולים. לכן, עליו לעזוב את מקומו כמפקד התחנה. אנדראה מבקשת ממנו להתמודד על תפקידו, למרות שהדבר ההגיוני היותר הוא לתת לג'ק, סגנו, את התפקיד. לשם כך היא זקוקה לדרגת קצינה ואביה, פרואיט מעניק לה אותו. ההתמודדות בין השניים - אנדראה וג'ק, לא פשוטה.


יש בסדרה מספר רעיונות הזויים, כמו אזעקה לעזרה לבית ספר שהפעיל בנו של בן, ולאחר שלא מצאו דבר, הוא לוקח את אביו ועוד כבאית לחדר שירותי הבנות ושם מצאו על הרצפה את בתה של המנהלת, בת 13, נמצאת במצב של לידה. אף אחד לא הרגיש וידע שהיא בהיריון. בן וויקטוריה (בארט דוס) מקבלים את הלידה, כאשר התינוק יצא בתוך שק ההיריון, ובלי אמצעים הם מתגברים על הכול, עד שהילדה ואימה המנהלת מגיעים לבית החולים....


חוץ מזה הסדרה מרתקת. אין בה רגע דל, המון אקשן, שריפות, וגם קצת אהבה ורומנטיקה.


הסדרה מזכירה מאוד סדרה שכבר ירדה ממסכינו "כבאי שיקגו" (Chicago Fire) שגם היא עוסקת בחיי כבאים בעיר שיקגו. סדרה מרתקת עם המון טוויסטים, כולל מוות של כבאים. עוד דמיון בין הסדרות - כול השחקנים יפים ומרשימים ואמביציוזיים מאוד. ב"כבאי שיקגו" הכבאים עבדו בתחנה 51 בכבאית מספר 81.


בסדרה "תחנה 19" ההתמקדות לא בכבאית מסוימת, אלא בכבאים בכול התחנה.


הסדרה "תחנה 19" החלה את עונתה הראשונה בשנת 2018, אך בשל הצלחתה הגדולה יצאו לה עד כה 4 עונות, כאשר האחרונה יצאה לא מזמן.


סדרה מעניינת ושווה מאוד לצפייה.


ראה עוד:



bottom of page