top of page
לוטן דיקר

ביקורת סרט: בית הספר לטוב ורע, בימוי: פול פייג, 2022

בסרט "בית הספר לטוב ורע" מתואר כיצד מדי ארבע שנים נחטפים נערים ונערות לבית ספר, שבו הם לומדים כיצד להפוך לגיבורי אגדות. חלקם נבלים ואחרים גיבורים.


שתי החברות הטובות סופי (סופיה אן קרוזו) ואגתה (סופיה וויילי), חולמות להימלט ממציאות חייהן המשעממת בכפר נידח ולהפוך לגיבורות מהאגדות. אגתה מכשפה מוזנחת, עם נטייה קלה לרוע ואילו סופי בלונדינית נאה וחביבה, שחולמת להיות נסיכה מהאגדות. אולם, טעות מחליפה ביניהן ושולחת אותן לבתי הספר הלא נכונים, מה שמסבך מאוד את העניינים.


נטפליקס החליטו ללכת על בטוח ולקחו יצירה מוכחת, שיצאה בשנת 2013 וזכתה להצלחה בקנה מידה בינלאומי ואף תורגמה לעברית באותו השם. אולם, הביצוע הוא לא מרשים בלשון המעטה והסרט לא מצליח לעמוד בסטנדרטים, אפילו הבינוניים של סרטי נטפליקס הפחות מוצלחים.


המשחק בסרט "בית הספר לטוב ורע" גרוע, הדמויות הן פרודיה לא מוצלחת, שלא ניתן להתחבר ולהזדהות עימן. אגתה לא באמת מרשעת, אלא נערה אבודה ושבוזה ואילו סופי היא בלונדונית מרגיזה, שלא ממש ניתן לדמיין אותה כגיבורה מהאגדות. גם שאר הדמויות בלתי נסבלות בלשון המעטה. קשה למצוא אפילו דמות אחת שניתן להזדהות איתה לאורך הסרט.


האפקטים בסרט "בית הספר לטוב ורע" לא מוצלחים. אין מספיק אקשן וגם הקונפליקטים והעלילה לא מספיק ברורים. זה לא שהיא מאוד מתוחכמת, היא פשוט נמרחת וכוללת הרבה קווי עלילה, שאף אחד מהם לא מעניין במיוחד ומתעלה לגבי האחרים.


מעניין שספר מוצלח יחסית לבני נוער, מקבל עיבוד כה בלתי נסבל. גם חלקים שלמים מהעלילה המקורית הושמטו והמגניבות והקלילות של הרומן הוחלפו בטיפשות ואגביות כמעט בלתי נסבלת.


בני הנוער ראויים לעיבודים מוצלחים יותר, בייחוד ליצירות ספרותיות מוצלחות. לצד הצלחות של נטפליקס, יש גם נפילות וזו אחת מהיותר משמעותיות.


ראה גם:

Comentários


bottom of page