top of page
יונה

ביקורת סדרה: "gentefied", במאי: ווילין דראגובן, 2021

הסדרה "gentefied" מבוססת על הסדרה באותו השם. כרגע לסדרה יש עונה אחת, אך מיועדת לעונה השנייה בתקופה הקרובה.


מה הפירוש של gentefied? לשנות מקום , שהוא בדרך כלל אזור עני, על ידי אנשים ממעמד חברתי גבוה יותר שעוברים להתגורר בו. האזורים הללו הופכים ליותר מודרניים ומאבדים את כל התכונות הישנות שלהם.


הסדרה מתרכזת ב-3 בני דודים והסבא, שמחזיקים ברשותם מסעדה מקסיקנית, שהמומחיות שלה היא טאקו. בסדרה מדגישים את החיבור ביניהם ואת הניגודים. מסביבם יש כול הזמן שיפוצים ומנסים להפוך את המקום למתקדם יותר. הם מנסים לשמור על הצביון האותנטי של המקום, אך אחד מבני הדודים מבקש להפוך את המקום למודרני יותר ולשנות גם את האוכל הלטינו - אמריקני לאוכל גורמה.


אם המשפחה - קזימירו "פופ" מוראלס (ז'קלין קוסיו), היא אלמנה שהמסעדה "מאמא פינה" שייכת לה. היא משמשת גם כתופרת ועוזרת במסעדה. הבן אריק מוראלס (ג'יי ג'יי סוריה) הוא אחד הנכדים של סבא מוראלס, שחברתו בהריון והם מצפים לבת. הנכדה - אנה מוראלס (קארי מרטין) היא ציירת מוכשרת ולסבית, שציוריה ההומו אירוטיים גורמים לדיבורים בשכונה השמרנית. ישנו גם נכד נוסף, מודרני יותר, שהוא שף מוכשר, בשם כריס מוראלס (קרלוס סאנטוס) והוא מנסה לשנות את הצביון במסעדה וגורם לחיכוכים ולויכוחים.


הסדרה מביאה לנו את רוח המקום, שבו רוב התושבים הם לטינו אמריקנים ומכירים האחד את השני. רוח הקידמה הנושבת קשה להם, אך המציאות חזקה מאוד ובסופו של דבר כנראה תגבר על מצב הקיים.




Comments


bottom of page