top of page
פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סדרה: ניו אמסטרדם, במאי: דויד שולנר, 2018 - היום

הסדרה "ניו אמסטרדם" היא סדרת בית חולים נוספת. עד היום יצאו בסדרה 2 עונות ועונה שלישית בדרך, כנראה תעלה במרץ 2021.


מי שמככב בסדרה הוא ד"ר מקס גודווין (ריאן אגולד), רופא שמתחיל את תפקידו כמנהל בית החולים ניו אמסטרדם. הוא נשוי לג'ורג'יה (ליסה אוהר), שנמצאת בהיריון בסיכון גבוה ויחסיהם התדרדרו בשל העבודה הרבה של מקס שהעסיקה אותו יותר מדי.


בית החולים ניו אמסטרדם הוא בית החולים הציבורי הטוב ביותר בניו יורק. הסדרה מתבססת על בית החולים בלוויו.


כבר עם תחילת תפקידו מעורר ד"ר גודווין מהומה, כאשר מפטר את כול מחלקת הלב, אך בסופו של דבר מתחרט ובוחר רופא אחד, ד"ר פלויד ריינולדס (ג'וקו סימס) והופך אותו מיד למנהל המחלקה. ד"ר גודווין אמור לשפר את מצב בית החולים ולהביאו למצב שיהיה בית חולים מוביל.


ד"ר גודווין מגלה שהוא חולה בסרטן ומי שמטפלת בו היא ד"ר הלן שארפ (פרימה אגימן), מנהלת מחלקת אונקולוגיה. הוא מנהל את בית החולים תוך כדי המחלה וגם דואג לאשתו בו זמנית. מחלתו לא פשוטה ומצבו מידרדר עד שזקוק לניתוח, הקרנות וכימותרפיה. חבריו חשים שהוא מאוד חסר להם והוא מנהל מצוין. לכן הם מוכנים לעזור לו בכול דבר עד שיחלים. גם בעת הכימותרפיה מקס עובד.


עוד קושי הוא כשמקס עובר הוא תאונת דרכים קשה, ניתוח חירום של אשתו כשיולדת את בתם לונה ומאוחר יותר עליו להתמודד גם עם מות אשתו.


בקיצור, הסיפורים הללו ועוד רבים אחרים, גם שקשורים לאנשי הצוות וגם מקרים מיוחדים של פציינטים, כמו הנער שהגיע מליבריה וחשבו שיש לו אבולה, אך מתברר שהייתה לו מחלת לסה שיש לה טיפול. או, נערה הרה שהייתה ברייקרס, בית סוהר, שלא רצתה ללדת שם. זה משתלב עם סיפור של תורמת פוטנציאלית לבית החולים, שנתקלה בסיפור ותרמה לרייקרס למקום לאם ולילד...


עוד שלוש דמויות ראשיות וחשובות הן:


ד"ר לורן בלום (ג'נט מונטגומרי) - ראש מחלקת טיפול נמרץ.


ד"ר איגי פרום (טיילר לבין) - פסיכיאטר וראש מחלקת פסיכיאטריה.


ד"ר ויג'יי קאפור (אנופם קר) - ראש מחלקת נוירולוגיה.


הסיפורים בסדרה מתמקדים בחלקם הגדול בחיי הרופאים בבית החולים. הם מביאים גם מקרים מעניינים של פציינטים, בעיקר כאלה שלא אובחנו בצורה נכונה והם שוב בודקים אותם ומגיעים למסקנות הנכונות.


גם מגפה הגיעה לסדרה, דומה מאוד למגפת הקורונה, אך הם החליטו שזאת שפעת קשה וקטלנית. באותו הזמן הקורונה החלה לזקוף ראש, ויוצרי הסדרה דחו את העלאת הפרק הזה, למרות שהוא מאוד מעניין.


סדרה מעניינת, שכדאי לצפות בה.


2,122 צפיות0 תגובות

コメント


bottom of page