top of page
לוטן דיקר

ביקורת סדרה: מסע אל האינסוף, ראיונות עם מון דוכין, דליילה גייטס, קרלו רובלי וסטיבן סטרוגאץ, 2022

לפעמים, גם בנטפליקס ישנם מסעות אינטלקטואליים חביבים, שמנסים להסביר לנו פרדוקסים שקשורים ליקום. אז מתמטיקה להמונים, האינסוף הוא לגמרי כבר ענף שיצא מהאקדמיה והצליח להתחבב על מיליונים ברחבי העולם, ענקית הסטרימינג החליטה לנצל את הטרנד וליצור סדרה חביבה, שתוסיף לנו קצת ידע בלי לשבור את הראש.


האינסוף הוא מספר שיש לו יחסי ציבור גרועים, הוא מתקשר בעיקר עם דברים לא חיוביים, כמו חלומות, סיוטים חיי נצח. אבל למען האמת הוא בסך הכול תרגיל אינטלקטואלי, שלא קיים במציאות ולכן אפשר בעיקר להשתעשע איתו.


באמצעות שורת מומחים, סרטוני אנימציה, חידות חביבות ופרדוקסים, אנו נצלול אל מוחם של המומחים הגדולים בעולם לנושא. זה לא מאוד פשוט ולפעמים לא מובן, אבל בסך הכול זה מעניין ומאתגר. זה מציע רעיון מפוצץ, שאינסוף הוא לא המספר הגדול ביותר, אלא שיש אפילו אפשרויות נוספות.


מעודד לחשוב, שיש עוד אנשים חכמים בעולם, שמתרגשים מתיאוריות מתמטיות להמונים. למרות שעבורי יותר מחצי שעה לסרטונים חביבים ככל שיהיו, שעוסקים במתמטיקה זה יותר מדי. אבל, באמצעות פרקים שחלקם עוסקים בטרנד המדעי החם ביותר והוא חורים שחורים, בהחלט יכולים לעניין חובבי אקדמיה כבדים.


אז יש הרבה רעיונות נחמדים ומנחמים, לדעת שמשהו אמור להתקיים לנצח. חלק מהמומחים מאתגרים ומעניינים ומצליחים להפוך מטפורות מדעיות לסיפורים מעוררי השראה, כדי שכל אחד ינסה לראות לפחות חלק מהסדרה "מסע אל האינסוף" ויראה אם הוא מצליח לצלוח את כולה ואם לא, לפחות ייחשף למספר רעיונות מעוררי השראה.


ראה גם:

הסדרה מבחוץ

הסדרה שמי הלילה

Комментарии


bottom of page