ביקורת סדרה: מבחוץ, יוצר: ג'ון גריפין, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: מבחוץ, יוצר: ג'ון גריפין, 2022

"אבודים", "זמנים אפוקליפטיים", הם החומרים הדומיננטיים שמרכיבים את הסדרה "מבחוץ".

הנוסחה מוכרת, משפחה מגיעה מבחוץ לעיירה שכוחת אל ומוצאת כוח מסתורי ואפל ששולט בעיירה. הם לא מצליחים לעזוב, ובינתיים מפלצות ושאר כוחות האופל מנסים לאכול אותם. עד פה זה נשמע מאוד דומה לספריו של סטיבן קינג ואכן באמת קיים הרבה דמיון.

אבל הסדרה "מבחוץ" עוסקת הרבה בחיים היומיומיים של הדמויות, המאבקים הקטנים והאופן שבו הם מנסים לשרוד. משפחת מתתיהו הם הגיבורים של הסדרה. הם מנסים לשרוד את מתקפת היצורים המבחילים שיש בהם משהו מאוד אנושי, אבל גם אפל.

זאת לא רק סדרת אימה עם סצנות ברוטאליות, אלא היא גם עוסקת במסתורין ומתח. המשפחה מנסה לפתור את המסתורין האופף את העיירה הקטנה ובדרך מגלה סודות שכולם רוצים לשכוח. כמובן שכל פתרון מוביל לעוד שאלות, עם הרבה טוויסטים יחסית מפתיעים.

כמו בהרבה סדרות אחרות, הגיבורים יאלצו לסבול הרבה תלאות עד לפתרון התעלומה. הרבה מאוד ייאוש ומוות נמצאים בדרך. חלק מהצופים ימצאו את זה בלתי נסבל ויתייאשו מכמות הסבל שהם רואים על המסך. אחרים יחכו עד שהפתרון ההיסטורי יבוא על מקומו בשלום ויקבלו פתרון סביר ומספק לתעלומה.

הסדרה "מבחוץ" עוסקת באופן שבו בני אדם יכולים לשרוד מצב שהוא בלתי אפשרי. האם הם מסוגלים להסתגל או להישאר ולהתמיד בדרכים הישנות שלהם ופשוט להיכחד. יש כאן מסרים על אחדות, משפחה ועוד נושאים שהאמריקאים מתים עליהם.

לצד הדברים הטובים והחוכמה שהסדרה מטפלת במסתורין של העיירה, יש כאלו שפשוט יעזבו אחרי מספר קצר של פרקים. חלק מהדמויות לא מעניינות מספיק, המסתורין לא עוזב ולא ברור וברוטליות נמאסת בשלב מסוים.

מי שיש לו סבלנות ויחליט להתמיד, יהיה מרוצה מהפתרון והעומק של "מבחוץ".


ראה גם:

הסרט הוסט

bottom of page