top of page
לוטן דיקר

ביקורת סדרה: התייר, יס והוט, 2022

שכחה וגיבור שמנסה לפתור פאזלים - אלה אולי הסצנות הכי מוכרות בעולם הקולנוע.

הסדרה "התייר" מראה גבר (ג'יימי דורנן), שמגיע לבר. הוא מתווכח עם נהג משאית, שמתנקם בו לאחר מכן עם משאיתו. הם נכנסים בכביש למרדף בעצימות גבוהה, שבסופה מכוניתו נפגעה, הוא נופל לתהום ומתעורר ללא זיכרון.

מסתבר שהוא תייר אנגלי, ומתעורר בית חולים אי שם באוסטרליה, לבד ללא מבטא. אף אחד לא מבקר אותו, הוא נשכח ונרקב. כנראה שהוא לא סתם רואה חשבון, ברור שהוא איש חשוב, אבל באסה, הוא לא זוכר כלום. מאוחר יותר מסתבר שהוא הסתבך עם האנשים הלא נכונים והם באים לחפש אותו. הם לא ממש שמחים לראות אותו וזה יוצר הרבה דם, אלימות וברוטאליות.

המתח מאוד גבוה, יש טוויסטים ומסתורין. אבל, באופן מפתיע, שיורדים לעומקם של הדברים, הכול די מטומטם. מה שבאמת טוב זה המשחק הנוגע ללב של כל הדמויות והרעיונות הפשוטים לביצוע, אבל היעילות שלהם היא מדהימה. סדרה לא צריכה להיות מבריקה כדי שנאהב אותה ו"התייר" מוכיחה את זה.

ג'יימי דורנן הגיבור, הוא שחקן מאוד מוגבל בארסנל שלו בייחוד במבעים הרגשיים, אבל בכל זאת משהו בו שובה את הלב. מצד שני הסדרה "התייר" ארוכה מדי, הפרקים נמתחים ואין בהם מספיק תוכן כדי שנהיה ממש מרוצים. אבל בכל זאת, היא מספקת רמת מתח סבירה, לא גורמת לנו לשבור את המסך בעצבים ויותר מזה לחכות לפרק הבא.

האם כדאי לצפות בסדרה "התייר" ולחכות שתגיע העונה הבאה? בוודאי! זאת סדרה עם המון פוטנציאל ואם יילטשו כמה אלמנטים בסיסיים, כמו האורך וקצת יותר תחכום, אין ספק שיש לנו כאן מוצר מנצח, לפחות לכמה שנים.


ראה גם:

Comments


bottom of page