ביקורת סדרה: הארטלנד, עונה 14, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: הארטלנד, עונה 14, 2021

עודכן: 20 בנוב׳ 2021


הסדרה "הארטלנד" היא סדרה מקסימה בטלוויזיה שנמשכת כבר 14 עונות מהנות וכנראה תימשך בעונה ה-15 לפחות.


הסדרה עוסקת בחווה באלברטה בה מתגוררות האחיות איימי (אמבר מרשל) ולו (מישל מורגן) ביחד עם סבן ג'ק (שון ג'ונסון) וגם האב טים פלמינג(כריס פוטר) מצטרף אליהם. הן איבדו את אימן ומסתבר שאיימי קיבלה את כישוריה המיוחדים להיות "לוחשת לסוסים" והיא מצליחה מאוד בכך. עוד בצעירותה הכירה איימי את טיי (גרהם וורדל), שהיה נער בעייתי, אך השתנה ואף הפך לווטרינר מצליח. הם נישאו ונולדה להם ילדה מקסימה - לינדי (רובי ספנסר).


חייהם עברו בנעימים עם עבודה מספקת, אך אחרי 13 עונות השחקן גרהם וורדל החליט לפרוש, ועל מנת שזה יקרה, הוא נפצע כאשר הגן על איימי מירי של ציידים ונפצע בעצמו. הוא מתאושש בעונה ה-13, אך בפרק הראשון בעונה ה-14 מסתבר שקריש דם נע בגופו והוא לפתע נפל ומת.


המשך הפרק היה שנה לאחר המקרה הטראגי. כול העונה מראה כיצד איימי וכול המשפחה מתאוששת ממותו של טיי. איימי רואה פלאשבקים מחייהם וג'ק, סבה, לוקח אותה לנחל שלו עזר להתאושש ממות אשתו ולדיג. לפי דבריו, כעת המוות והפלאשבקים מעציבים וקשים, אך בהמשך יהיו מנחמים.


תוך כדי הנסיעה עם ג'ק, הם נתקלים בסוסי הפרא, שלא יכולים להגיע למים בשל חסימת עצים שנפלו. הם עוזרים לסלק את הענפים. איימי נזכרת כיצד היא וטיי הגיעו להאכיל בחורף את הסוסים. העיסוק בלית ברירה עם הסוסים מעודד את איימי והיא מתחילה להתאושש.


בפרק אחר פורצת שריפה נוראית קרוב לחווה. לו, שכעת הפכה לראש העיר, מתמודדת עם זה ביחד עם בעלה לשעבר - פיטר (גבריאל הוגאן) ועומדת בכך בכבוד ובגבורה. איימי ואימו של טיי -לילי בורדן (מייגן פולואוס), שהגיעה לביקור, מצליחות להוביל את הסוסים למים ולהצילם מהאש.


איימי מתפרצת על לו, שהיא מקדישה זמן רב מדי כראשת עיר ופחות מדי כאחות, והיא לוקחת זאת לתשומת ליבה ומשנה את התנהגותה. ברקע - כול הזמן האירוסים של לו למיץ' (קאוין מקגארי) וההכנות לחתונה. אך, למרות הכול, הם נפרדים לאחר שיש ביניהם אי הבנות לגבי הבאת ילדים לעולם: מיץ' רוצה ולו מסתפקת בשתי הבנות שלה. גם פיטר נותן ללו תשובה שלילית לגבי ההגעה לחתונה ומתוודה שעדיין הוא אוהב אותה. זה מעורר בליבה מחשבות, שגם לה יש כלפיו פינה חמה, ובכול פעם שהיא נזקקת, הוא מופיע כדי לעזור לה.


בינתיים נכנסת לתמונה ג'סיקה קוק (מישל נולדן), שהייתה הבוסית של לו בניו יורק ובזמנו גם פיטרה אותה. כעת היא במסע סליחות לאחר שחלתה בסרטן וכרגע היא בהפוגה. היא לוקחת בקתה ומאוד נהנית במקום. היא פוגשת את טים פלמינג, אביהן של איימי ולו, הם משוחחים, קצת מתווכחים ובסופו של דבר- מתאהבים.


כמובן שיש עוד הרפתקאות והתרחשויות ב-10 פרקי העונה ה-14. החשוב ביותר הוא, שאיימי מתאוששת, ממשיכה לתרגל ולאהוב סוסים.


אנו מחכים בקוצר רוח לעונה החדשה - מספר 15 ולהמשך הטיפול בסוסים ולחיים המרתקים של איימי, לו, ג'ק ושאר קרוביהם וחבריהם.


ראה גם:









bottom of page